Článek
Na stavbě protipovodňových bariér se podílí i Červený kříž a městská správa služeb. Chlapi se pěkně zapotí, materiálu, který vozí kamióny ze skladu v pražské Dubči, je opravdu hodně. A to ho po 16. hodině mají opět rozebrat a uložit.
„Staví se úsek delší než 1 kilometr, na cvičení se podílí 350 lidí. Náklady činí asi 1,1 miliónu korun,“ řekl Právu mluvčí magistrátu Vít Hofman. Cvičení je podle něj největší za posledních deset let.
Praha si za miliardy korun pořídila hrazení po povodni v roce 2002. „Je ale jasné, že nemáme vyhráno navždy. Díky tomu, že udržujeme zainteresované složky připravené, můžeme najít případná slabá místa a zkontrolovat stav materiálu,“ řekla primátorka Adriana Krnáčová (ANO).
„Silný řetěz”
Praha stavěla zábrany při povodni v roce 2013, vyskytly se ale určité logistické potíže. I při posledním protipovodňovém cvičení nešlo vše hladce, problémy se týkaly například spolupráce s operátory a v nedostatečném vybavení dieselagregáty. Letos ale cvičení nemá provázet žádný zádrhel.
Vedoucí magistrátního oddělení krizového managementu Daniel Barták Právu řekl, že zásadní je dodržet harmonogram a postup, například při skládání zábran na místo. „Řetěz je tak silný, jak silný je jeho nejslabší článek.”
Cvičení se dotýká části města, dopravní podnik musel odklonit některé tramvaje, některé holešovické ulice jsou pro dopravu uzavřené pro auta. Řidiči se do nich stejně pokoušejí dostat.
Po ozkoušení protipovodňové ochrany Holešovic, přijdou na řadu další části Prahy, nejspíš až příští rok. „Máme v plánu cvičit Troju a chceme to dělat jako noční cvičení. Budeme zasahovat do tunelového komplexu Blanka,“ uvedl Barták.