Článek
Řidiči a techničtí pracovníci si přilepší o pět procent, dělníci pak až o šest procent. Na navýšení mezd v příštím roce bude potřeba 50 miliónů korun, stejnou částku však podnik potřebuje na provoz a další věci. Město tedy během následujících měsíců musí najít ve svém rozpočtu 100 miliónů korun.
Po celou dobu stávky jezdily tramvaje, autobusy a trolejbusy v nedělním režimu, v okrajových částech Ostravy však měli lidé velké problémy dostat se do práce či do školy.
„Je to prohra obou stran. Všichni jsme museli z něčeho slevit. Ztráty za šestidenní stávku ještě nemáme vyčíslené, avšak jistě překročí 70 miliónů korun. Kdyby odboráři již v listopadu přišli s nižším návrhem, než navýšením mezd o 15 procent, tak ke stávce nemuselo dojít a mohli jsme se domluvit již dříve,“ sdělil ředitel DPO Roman Kadlučka s tím, že podle něj stávkovalo denně zhruba 400 pracovníků.
Odbory jsou spokojeny
„Kdybychom zatlačili více již v první den stávky, tedy ve středu 1. června, tak by ztráty dopravního podniku nemusely být tak velké," kontroval šéf odborů Ivo Protivínský s tím, že jsou s výsledkem spokojeni."
"Jenže nebyli jsme jednotní, přišlo to až v dalších dnech. V pondělí už se před magistrátem sešlo necelých osm stovek lidí. Troufám si říct, že stávkovalo denně něco přes šest set až sedm set lidí. Myslíme si, že město ani vedení podniku netušily, že v nás bude taková síla,“ doplnil Protivínský.