Článek
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zjistilo, že už seskládaný most mezi Luby a Soběticemi nevyhovuje požadovaným normám. Subdodavatelská firma totiž poslala špatně vyrobené prefabrikáty. „Není splněna krycí vrstva výztuže. Kromě toho měly díly různou barvu, objevovaly se na nich trhliny,“ sdělil ředitel plzeňského ŘSD Miroslav Blabol.
Informace přímo na místě potvrdil technolog Štěpán Ocásek, který speciálním přístrojem konstrukci znovu kontroloval. „Vrstva je tenčí, než by měla být. Osmdesát procent dílů je špatných. To zásadně ovlivní životnost mostu,“ vysvětlil odborník. Podle odhadů by se problémy objevily zhruba za 30 let.
Mluvčí ŘSD Jan Rýdl doplnil, že stavbaři během víkendu konstrukci rozeberou, odvezou a následně dopraví správné části. Během sobotního odpoledne však odmítli pracovat, dokud novináři neodjedou. Nepomohlo ani přesvědčování od investora a také zhotovitele, jímž je společnost Silnice Group. Přitom ŘSD média právě na demontáž mostu, který si mohou zdokumentovat, pozvalo.
První etapa by měla být hotová na konci prázdnin
Most je dlouhý zhruba 30 metrů a vysoký 6 metrů. Bude zasypaný, nad ním povede silnice první třídy. Podle Rýdla by se neměl projekt kvůli uvedenému zádrhelu zdražit ani časově protáhnout. Subdodavatel vadných dílů bere veškeré náklady na sebe. „Stavba je to velmi náročná, bude tady devět mostních konstrukcí. Může se stát, že se vyskytnou problémy,“ dodal.
Nejde však o první komplikace, jež přišly. Loni museli dělníci zbourat pilíř jiného mostu, protože v betonu se vytvořily díry. Obchvat bude mít více než 7,5 kilometru a vyjde na přibližně miliardu korun.
První etapa vede od Štěpánovic po křižovatku se silnicí první třídy. „Ta by měla být hotová patnáctého srpna. Druhou část, což je od křižovatky do Malé Vísky, chceme zprovoznit patnáctého listopadu,“ nastínil Blabol.