Článek
Od konce minulého roku demolovali části mostu nad břehy, teď se dostali přímo nad koryto Jizery.

Demolice mostu
„Demolice polí nad Jizerou by měla být do čtrnácti dnů hotová. Kompletně celá stavba je naplánovaná na 24 měsíců a předpokládáme, že v listopadu 2024 už by tady měli řidiči jezdit po novém mostě,“ uvedl Petr Zbraněk, výrobně technický manažer stavební firmy, kterou si středočeská krajská správa silnic najala na demolici a výstavbu nového mostu.

Demolice mostu pomocí speciálního jeřábu
Nosníky, které jeřáb z mostní konstrukce sundává, podle něj váží 50 až 55 tun. Na místě budou rozřezané a rozdrcené.

Nosníky, které jeřáb sundává, váží 50 až 55 tun.
Více než 300 metrů dlouhý most u obce Klášter Hradiště nad Jizerou přitom nebyl nijak starý, do provozu byl uveden v roce 1989. „Postaven byl z tehdy dostupných materiálů, tehdy dostupnými technologiemi. Nejvíc mu uškodilo solení v zimě a střídání mrazu a tepla, konstrukce hodně degradovala,“ řekl Právu Petr Zbraněk.

Více než 300 metrů dlouhý most byl uveden do provozu v roce 1989.
Náklady na výstavbu nového přemostění jsou podle Krajské správy a údržby silnic 174 milionů korun. Silnice II/268 je kvůli stavbě neprůjezdná, osobní auta mohou uzavřené místo objíždět například přes Mnichovo Hradiště, těžká nákladní auta však musí po delší objízdné trase po silnici I/38 kolem Bělé pod Bezdězem a Doks.
V Německu šel k zemi dálniční most. Podívejte se na záběry z demolice
