Článek
„Metro D získá do 15 dnů stavební povolení. Odvolání odpůrců byla zamítnuta ministerstvem dopravy. Po víc jak 40 letech tak co nevidět zahájíme stavbu nové linky pražského metra,” uvedl primátor Zdeněk Hřib (Piráti).
Jeho slova potvrdil i náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě), podle něhož by slavnostní zahájení mohlo proběhnout již v dubnu.
Metro D získá do 15 dnů stavební povolení. Odvolání odpůrců byla zamítnuta ministerstvem dopravy. Po víc jak 40 letech tak co nevidět zahájíme stavbu nové linky pražského metra. Těším se a děkuji náměstkovi pro dopravu @Adam_Scheinherr za odvedenou práci! 👍
— Zdeněk Hřib (@ZdenekHrib) March 9, 2022
Jako první se postaví úsek z Pankráce na Nové Dvory a následně do Písnice. Později by měla trasa přes Nusle pokračovat na Náměstí Míru, kde by měla protínat linku A. Na Pankráci vznikne přestup na linku C.
„Na přestupní stanici Pankrác C a D bude obrat cestujících více než 120 000 denně,” očekává Scheinherr.
Nová linka, která byla plánována dlouhá desetiletí, má zásadně zlepšit dopravní obslužnost pro sídliště Krč, Libuš, Lhotka či Novodvorská, jejichž obyvatelé jsou primárně odkázáni na autobusy směřující na přestupní uzel ve stanici Kačerov na lince C.
Trasa D má být plně automatická. Soupravy budou průchozí a bez strojvedoucího. Prostor nástupiště bude od kolejiště oddělen posuvnými dveřmi.
Tudy povede linka D. Podívali jsme se do prvních tunelů a chodeb nového metra
Zahájení stavby předcházel rozsáhlý geologický průzkum, díky němuž již vzniklo kolem půl kilometru tunelů, které budou v rámci výstavby využity.
Výstavba má přijít na několik desítek miliard korun.