Článek
Podle šéfa poslaneckého klubu ODS Zbyňka Stanjury už projektu chybí pouze angažovanost čínských expertů na megalomanské stavby. „Kolik je ochoten zaplatit A. Babiš za podporu M. Zemanovi? Minimálně 15 miliard z peněz daňových poplatníků,” napsal na sociální síť.
Kolik je ochoten zaplatit A.Babiš za podporu M.Zemanovi? Minimálně 15 miliard z peněz daňových poplatníků na nesmyslný projekt Dunaj-Odra-Labe. Už chybí jen angažovat čínské experty na megalomanské stavby.
— Zbyněk Stanjura (@Zbynek_Stanjura) October 5, 2020
Na oficiálním twitterovém účtu zase občanští demokraté tvrdí, že by měla vláda radši řešit stavbu dálnic, než aby se snažila zavděčit Zemanovi.
Vláda vymýšlí nesmysly
Pirátský senátor Lukáš Wagenknecht zase vzkazuje, aby vláda radši aktivně navrhovala opatření pro podnikatele v cestovním ruchu a pohostinství. „Místo toho má čas na schvalování nesmyslných megalomanských projektů, na které nemá peníze a které nedávají smysl,” diví se na Twitteru.
Schillerová pro příští rok navrhla schodek rozpočtu 320 miliard
O megalomanském projektu mluví i předseda Starostů a nezávislých Vít Rakušan. „Je to naprosto nesmyslný a megalomanský projekt, a to v době, kdy řešíme obrovský schodek a máme obrovský schodek. Vláda vůbec nechápe priority a zájmy této země. Je to projekt jak z Marsu,” napsal Novinkám.
Vláda chce dát 15 miliard na první etapu kanálu Dunaj-Odra-Labe
Rudou planetu zmínila i šéfka TOP 09 Markéta Adamová Pekarová. „Stavba kanálu Dunaj–Odra–Labe má stejný ekonomický smysl jako kolonizace Marsu Českem. O ekologii nemluvě. Hanba by měla fackovat ty, co to podporují,” pustila se do vlády.
Stavba kanálu Dunaj–Odra–Labe má stejný ekonomický smysl jako kolonizace Marsu Českem. O ekologii nemluvě. Prostě se jedná o “všimné” prezidentovi.
— Markéta Adamová (@market_a) October 5, 2020
Navíc jde o plivnutí do obličeje těm občanům, kteří teď mnohdy počítají každou korunu. Hanba by měla fackovat ty, co to podporují.
Nesmyslnost projektu kritizují také lidovci. „Místo toho, aby se vláda snažila Českou republiku rychle napojit na dálniční a železniční sítě, které může financovat z prostředků Evropské unie, vymýšlí naprosté nesmysly,“ nešetří kritikou europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL).
SPD a KSČM jsou pro
Projekt ale naopak podporují SPD a komunisté. „Myslím, že je to dobře připravený úsek a má jak dopravní, tak zejména vodohospodářskou a ekologickou funkci pro regulaci a udržení vody v krajině,” řekl Novinkám předseda KSČM Vojtěch Filip.
Nenasytný stát: Schodek rozpočtu se prohloubil už na závratných 253 miliard
Podobně to vnímá i Tomio Okamura (SPD). „Považujeme to za výbornou investiční příležitost zvláště pro české firmy. Znamenalo by to i zaměstnanost v regionech, kterých se to týká,” napsal Novinkám.
Přípravy na první části vodního koridoru Dunaj–Odra–Labe na řece Odře mezi Ostravou a polskými hranicemi odklepla vláda premiéra Andreje Babiše (ANO) v pondělí. První etapa by měla stát zhruba 15 miliard korun. Stát se při analýze projektu zaměřuje především na propojení Dunaje s Odrou, Labe zůstává v rezervě. Stavba koridoru by mohla začít po roce 2030.