Článek
„Sčítání lidu je nejrozsáhlejší a nejkomplikovanější šetření, které vůbec statistika zná, a úkolem ČSÚ je získat co nejpřesnější data. Investujeme do kampaně, aby měli lidé co nejvíce informací o tom, že se sčítání blíží, jak proběhne a k čemu získaná data poslouží,“ sdělila předsedkyně ČSÚ Iva Ritchelová.
Celkem se v televizi objeví osm dvacetivteřinových spotů a každý z nich je zaměřen na jinou cílovou skupinu, od seniorů, přes národnostní menšiny, věřící, řemeslníky, velké podnikatele až po malé rodiny s dětmi. Slogan každého spotu zní „Budoucnost se počítá“.
Spoty poběží od 1. února do 30. března ve vysílání České televize, TV Prima a TV Barrandov. Za nákup televizního času zaplatí ČSÚ 12,6 miliónu korun, za nákup on-line médií zaplatí ČSÚ 12,2 miliónu korun.
Samotné sčítání začne 26. března a potrvá do 14. dubna.
Úspory i u sčítání
„Kreativní řešení a výrobu bannerů i televizních spotů připravila pro ČSÚ agentura McCann Erickson, která v roce 2009 vyhrála veřejnou soutěž na zpracování a realizaci informační a komunikační kampaně Sčítání lidu. Cena za zpracování činila 5,76 miliónu korun.
„Televizní kampaň by měla mít zásah minimálně 80 % populace starší patnácti let,“ připomněl David Čermák z agentury McCann Erickson.
„Museli jsme oželet placený prostor v tisku a v rádiích a vše přehodnotit tak, abychom za co nejméně peněz dosáhli co nejvyššího zásahu,“ uvedl k úsporným opatřením Drápal. Podle něj se před dvěma roky uvažovalo až o 113 miliónech korun, o rok později se částka pohybovala na 50 miliónech, aby se nakonec po škrtech dostala na současných 25 miliónů.