Článek
„Máme územní rozhodnutí k Pražskému okruhu v úseku 511 (Běchovice - D1)! 1165 připomínek vypořádáno. Další milník Pražského okruhu konečně zdolán, můžeme pokračovat dál,” napsal primátor. Na dotaz na další kroky odpověděl: „2022 začíná stavba!”
Podle ŘSD bylo územní rozhodnutí vydáno ve čtvrtek a zatím je nepravomocné, takže proti němu je možné podat odvolání.
Máme územní rozhodnutí k Pražskému okruhu v úseku 511 (Běchovice - D1)! 1165 připomínek vypořádáno. Další milník Pražského okruhu konečně zdolán, můžeme pokračovat dál. ☺️
— Zdeněk Hřib (@ZdenekHrib) July 30, 2020
Stavba úseku 511 měla podle slibu premiéra Andreje Babiše (ANO) začít v roce 2021. Bývalý ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO) ale vloni v prosinci oznámil, že se tak nestane kvůli chybě nezkušeného úředníka z Uhříněvsi.
Pražský okruh se v roce 2021 stavět nezačne. Chyboval úředník, vysvětluje ministr

Dostavba úseku je pro dopravu v Praze klíčová. Ačkoliv se na něm napříč politickým spektrem jak na magistrátu, tak ve Sněmovně všichni shodnou, zatím se zdá, že začátek prací je v nedohlednu.
Na úsek 511 má v budoucnu navázat i severní část okruhu, ta by se měla začít stavět v roce 2026. V tomto případě ale zatím ještě ani nebylo zažádáno o územní rozhodnutí.
Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je zhruba polovina. Je součástí dálniční sítě a jeho stavbu financuje stát, na rozdíl od vnitřního, který má na starosti magistrát.
V Jesenici u Prahy vznikne nejširší dálnice v Česku
