Článek
Dopravní podnik spolu s Prahou už kvůli uzavření stanice Pankrác přistoupil mimo jiné k prodloužení tramvajových kolejí na Pankrác, k němuž došlo v roce 2021. Další náhradní dopravu v oblasti budou zajišťovat autobusy.
DPP také plánuje prodloužení tramvají až před budovu České pošty na rohu ulic Budějovická a Na Strži. Cestující využívající stanici Pankrác, v jejímž okolí proběhla v posledních desetiletích masivní výstavba kancelářských budov, budou odkázáni na sousední stanice Pražského povstání a Budějovická.
Stanici Pankrác čeká přestavba, půjde o největší stanici na lince D. V současnosti už se v podzemí pracuje jak na tomto místě, tak i na vedlejší stanici Olbrachtova.
Pankrác bude nejenom přestupní stanicí, ale do doby, než vznikne depo v Písnici, bude zajišťovat i kolejové spojení s trasou C. Z jejího depa na Kačerově budou na trasu D vyjíždět soupravy.
Třicet pět metrů pod zemí. Prošli jsme se tunelem, kterým povede budoucí metro D
Soutěž na stavbu trasy D provázely spory a žaloby. Dopravní podnik předpokládá, že nová trasa bude uvedena do provozu v roce 2029.
Stanice Pankrác D
- délka: 305 metrů, šířka 23 metrů, výška 19–22 metrů
- předpokládaný vytěžený objem rubaniny: cca 135 tisíc m3
- výška nadloží nad stropem stanice: 20,7 metru
- hloubka kolejiště: 33 metrů pod terénem