Článek
Dlouho plánovaná rekonstrukce by mohla začít v listopadu. Stavitele vybere dopravce v tendru. Práce potrvají dva roky, přičemž stanice bude zcela uzavřena pouze při výměně eskalátorů.
„Připravovaná modernizace je co do rozsahu, délky prací i velikosti investic jednou z největších, do kterých jsme se za posledních několik let pustili. Bezbariérové zpřístupnění stanice je i kvůli místním podmínkám dokonce nejrozsáhlejší. Zvažovali jsme rozdělení modernizace na samostatné etapy, což by ale notně prodloužilo stavební práce na několik let a dlouhodobě znepříjemňovalo obyvatelům Prahy 3 život,” uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.
Modernizace začne stavbou výtahů. Cestujícím budou sloužit dvě dvojice výtahů. Prvními se vyvezou z nástupiště k asi 60 metrů dlouhé přestupní chodbě. Na jejím konci bude druhá dvojice výtahů, kterými lidé vyjedou na povrch ve Vinohradské ulici. Většina prací se uskuteční za provozu, který bude přerušen pouze při prorážce stropu stanice.
Kromě stavby výtahů podnik stanici opraví. Zrekonstruovány či vyměněny budou rozvody či osvětlení. DPP odstraní průsaky, vymění vzduchotechniku a opraví poškozené části obkladů a dlažby.
Poslední fází oprav bude výměna eskalátorů. Vzhledem k tomu, že stanice má pouze jeden výstup, bude na deset měsíců uzavřena a vlaky jí budou projíždět. Kdy přesně bude stanice uzavřena, podnik zatím neuvedl. Dopravu v oblasti převezmou tramvaje jezdící po Vinohradské, případně Korunní ulici.
Výtahy za čtvrt miliardy. Na Karlově náměstí se svezete příští rok
Podnik v uplynulých letech opravil například eskalátory ve stanici metra B Karlovo náměstí směrem na Karlovo náměstí a zrekonstruována byla stanice Jinonice. Naplánována je oprava výstupu ze stanice metra B Anděl směrem Na Knížecí.
DPP je největší městskou firmou a zaměstnává téměř 11 000 lidí. Provozuje metro, tramvaje, autobusy a lanovku. Metro přepravilo loni 440,49 milionu cestujících, což bylo více než předloni. Stejně jako předloni nejvytíženější byla přestupní stanice Můstek mezi linkami A a B a nejvytíženější úsek byl na trase C mezi stanicemi I. P. Pavlova a Vyšehrad.