Článek
„Nedostatek parkovacích míst je problém a upřímně si musíme říci, že jich nikdy nebude úplný dostatek. Nevyřešíme ho tím, že z města uděláme parkoviště, nebo že budeme jejich nedostatek přenášet na investory,“ uvedl Hlaváček pro Novinky.
„Například v projektu Botanica na Smíchově plánujeme byty pro samoživitelky, seniory nebo učitele a měli bychom stavbu prodražit o miliony tím, že pro ně v podzemí postavíme desítky parkovacích míst, když jde o místo na tramvaji a na metru?“ doplnil řečnicky Hlaváček, který byl v minulosti i šéfem Institutu plánování a rozvoje hlavního města (IPR).
Pravidla parkování hybridních aut v Praze byla diskriminační, potvrdil soud
Nepřímo tak odkazoval na důvodovou zprávu návrhu, který mají Novinky k dispozici.
„Vzhledem k extrémnímu růstu cen nemovitostí pro koncového zákazníka, především tedy pro běžného obyvatele města, a snaze o pokračující rozvoj města tam, kde už je infrastruktura vybudována, se navrhuje umožnit snížení počtu návštěvnických i vázaných stání,“ stojí v tisku.
Zajíček: Komunistická specialita
Návrh však naráží u ODS jakožto nejsilnější strany koalice SPOLU, která skočila v zářijových volbách první na pásce.
„Výstavba bytů bez řešení parkovacích míst byla komunistická specialita, s kterou se pereme doposud. Když už se staví nové byty a kanceláře a kope se do země, je moudré a prozíravé je vybavit dostatečným počtem parkovacích míst,“ zkritizoval návrh zastupitel Zdeněk Zajíček (ODS), který je také součástí povolebních vyjednávání.
Pražská Spolu po jednání s Piráty: Možných koalic je více, třeba s Prahou Sobě
„Takové prostory by se v budoucnu, když by bylo méně aut, což si úplně nemyslím, mohly případně využít pro jiné účely,“ dodal občanských demokrat.
Současně mu vadilo, že současná rada ve složení Pirátů, Praha sobě, TOP 09, STAN a KDU-ČSL rozhodla o tak „zásadní“ věci v mezidobí před ukončením starého a nového vedení radnice. Podobná rozhodnutí již kritizoval i koaliční kandidát na primátora Bohuslav Svoboda (ODS).
Zábranský: Piráti souhlasí
Naopak Piráti, kteří by měli doplnit koalici preferovanou vyjednavači, se záměrem podle svého současného radního pro bydlení a transparentnost Adama Zábranského souhlasí.
Piráti se na poslední chvíli rozmysleli. Do koalice v Brně nejdou
„Je to cesta, jak zvýšit dostupnost bydlení v Praze. Chceme odstranit zbytečnou regulaci, která prodražuje výstavbu bytů, a nechat rozhodnutí o tom, kolik parkovacích míst vznikne, více na tržní poptávce,“ napsal Novinkám.
Anketa
„Umožní se tím vznik projektů i pro lidi, kteří auto ve městě nemají nebo ho nepotřebují. Nyní tento záměr budou připomínkovat městské části, jejichž požadavky s ohledem na místní specifika budou samozřejmě zohledněny,“ míní Zábranský.
Nezvyklý koncept má usnadnit parkování. Umožňuje extrémní vytočení kol
Stavební předpisy výstavbu na základě specifických požadavků urbanismu rozdělují hlavní město na sedm zón, v nichž pomocí výpočtu stanovují povinný počet parkovacích míst podle postavené hrubé podlažní plochy. Zatímco nyní je parkování nutné stavět i v centru, připravované úpravy by umožnily stavět domy bez stání.
Minima parkovacích stání se podle návrhu sníží na celém území města včetně jeho okrajových částí. Zachován má zůstat maximální počet parkovacích míst, který je stanoven na dvě stání na jednu bytovou jednotku.
Městské části mají nyní 45 dnů na připomínkování, následně o návrhu bude znovu hlasovat zřejmě již nové vedení města.