Článek
„Odklízecí práce po havárii, budou probíhat odhadem několik dalších dní. Škodu na dvoukolejné elektrifikované trati odhadujeme na 4,5 milionu a vlacích na 43 milionů korun. Osobní doprava bude po dobu výluky mezi stanicemi Bílina a Úpořiny, kde mj. jezdí dopravce RegioJet, zajištěna autobusy,“ přiblížila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Hasiči v pondělí začali s přečerpáváním propan butanu ze čtyř vykolejených cisteren jedné z vlakových souprav. Zbytek plynu spálí na místě pomocí polních hořáků. „Plyn v cisternách musí hasiči zprvu z poloviny přečerpat, aby v nich snížili tlak. Zbylý plyn na místě zlikvidují. Následně dojde k odstranění prázdných vykolejených cisteren a vykolejeného vozu s uhlím z druhého vlaku. Počítáme, že během úterka se podaří od sebe odtrhnou lokomotivy a budou následovat další odklízecí práce. Nevykolejené vagóny by už měly být odtažené,“ popsala Friebová.
U obce Světec na Teplicku se srazily dva nákladní vlaky, jeden mrtvý
Nehoda vlakových souprav s uhlím a plynovými cisternami se odehrála v neděli okolo druhé hodiny odpoledne ve výhybkové části před železniční stanicí Světec. Srážka způsobila požár lokomotivy vlaku s cisternami s propan butanem. Plameny se hasičům podařilo uhasit dřív, než stačily zasáhnou nebezpečný náklad. Zasahovalo devět jednotek i letecká záchranka.
„Náklad hořícího vlaku hořet nezačal, hasiči požár včas uhasili. Požár se podařilo zlikvidovat během 40 minut,“ doplnil mluvčí ústeckých krajských hasičů Lukáš Marvan.
Nehodu podle předběžných poznatků vyšetřovatelů zřejmě způsobila nepozornost jednoho ze strojvůdců, jenž nezastavil před návěstidlem. „Nenašli jsme žádnou chybu na zabezpečovacím zařízení," řekl ČTK generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera.