Hlavní obsah

Spojnice mezi Brnem a Vídní povede přes Mikulov

Právo, miv
Mikulov

Příznivou zprávu veze do Vídně český velvyslanec Jan Koukal. Z jednání ministra dopravy Gustáva Slamečky se zástupci kraje a starosty odešel v úterý s informací, že ministerstvo dopravy dá zelenou stavbě spojení Brna a Vídně na trase přes Mikulov.

Foto: Milan Vojtek, Právo

Ministr dopravy Gustáv Slamečka a hejtman Michal Hašek jednali v Mikulově se starosty regionu o trase R 52.

Článek

Ministr jednal v Mikulově s jihomoravským hejtmanem Michalem Haškem a starosty o řešení stále zpochybňované trasy silnice R 52, přičemž na jednání byli starostové - zastánci i odpůrci navržené trasy přes Pohořelice, Ivaň a Mikulov.

„Starostům jsem vysvětlil, že rakouská strana bude stavět dál svou dálnici na hranici do Mikulova. To je fakt, který je daný a neměnný. Jiná alternativa spojení, než je R 52, neexistuje. Navíc bude v roce 2012 dokončeno dálniční spojení do Bohumína a Polska. R 52 je součástí severojižního spojení, takže dopravní nápor tady ještě vzroste,“ řekl Slamečka.

Plán výstavby potřebné silnice dálničního typu mezi Pohořelicemi a hranicí u Vídně v délce přibližně třiadvaceti kilometrů byl vyčíslen na částku deseti miliard korun. Absolvoval ale úspornou kůru. Po přehodnocení některých parametrů a mostních konstrukcí se finanční potřeba snížila o deset procent. V roce 2011 by již konečně mohla začít výstavba.

„Pro mě jako jihomoravského hejtmana neexistuje jiná alternativa spojení Brna a Vídně, než je R 52 přes Pohořelice a Mikulov. Myslím, že dnešní jednání i těm váhajícím starostům otevřelo oči. Uděláme vše pro to, aby se začalo stavět od rakouské hranice, obchvatem Mikulova a úsekem k Perné,“ řekl hejtman.

Hašek čtyřproudové řešení odmítl

Ministr dopravy slíbil v Mikulově kraji, který požaduje přehodnocení usnesení Topolánkovy vlády řešit obchvat Břeclavi komunikací se čtyřmi jízdními pruhy, podporu.

Vyzve vládu, aby revokovala příslušné vládní usnesení a odblokovala tak stavbu komunikace. Některými pseudoodborníky prosazovanou variantu řešení dopravy kolem Břeclavi pomocí čtyřpruhové komunikace Hašek rázně odmítl. „Byla by to naprosto zbytečná varianta, která by čtyřpruh dovedla nikam. Na rakouské hranici je stále zákaz vjezdu těžkých nákladních aut. Je pro mě naprosto nepochopitelné, aby se jednalo o variantě kolem Břeclavi, když tam jiní ekologové usilují o vyhlášení Chráněné krajinné oblasti,“ odmítl hejtman ekology předkládané řešení spojení Brna a Vídně přes Břeclav.

Věří, že výsledek jednání v Mikulově odblokuje i přípravy stavby, která je již zčásti předchystána, minimálně výkupy pozemků. Výsledek jednání uvítal velvyslanec Jan Koukal. „Jsem rád, že konečně budu moci tlumočit rakouské straně ve Vídni nějaká konkrétní rozhodnutí a to, že skutečně dostojíme mezinárodním dohodám,“ řekl.

Výběr článků

Načítám