Článek
„Pokud VZP informuje klienta o vzniku dluhu na zdravotním pojištění, pak jej zpravidla oslovuje dopisem, který je zaslán poštou nebo datovou schránkou, případně mu zašle SMS, a to v případech, kdy tento způsob komunikace klient předem schválil,“ uvedla mluvčí pojišťovny Viktorie Plívová.
Množící se e-maily, které VZP zaznamenala, se snaží vylákat přístupové údaje k účtům, které mohou být následně zneužity. Pojišťovna připomíná, že lidé nemají klikat na uvedené odkazy.
Lákají na Leoše Mareše i kryptoměny, důvěřivce oškubou. Podvod odhalí jen ti pozorní

Krom toho, že VZP tímto způsobem s klienty ohledně úhrad dlužných částek nekomunikuje, mohou lidé podvod odhalit na základě adresy a domény. Pro komunikaci s klienty používá VZP tyto e-mailové adresy: info@vzp.cz nebo ekk@vzp.cz. Stav plateb za zdravotní pojištění lidé mohou nalézt v aplikaci MojeVZP.
V případě pochybností se lidé mohou obrátit na infolinku na čísle 952 222 222.

Ukázka podovodného e-mailu