Článek
Dodal však, že nyní není na pořadu dne vyhodnocovat efektivitu kampaně, protože ta pravá doba bude terpve za pár týdnů. Na otázku Práva, zda by nyní po nebývale ostré kritice vládní kampaně něco udělal jinak, premiér odpověděl: "Prozatím musím říci, že já bych na kampani dnes zpětně nic moc neměnil, protože já opravdu nejsem odborník na mediální kampaně, ale co si myslím, že je nutné v závěru kampaně udělat, je vysvětlit lidem techniku hlasování," řekl Špidla.
Dodal, že občané se musejí dozvědět, že referendové lístky nebudou rozesílány do jednotlivých domácností, ale budou k dispozici v sídlech volebních obvodů. Špidla také zdůraznil, že poslanci ODS Ivan Langer a Martin Říman, kteří odmítají vstup ČR do EU, nepochopili, co je zájmem státu, a vstup vnímají skrze stranickou optiku, která zde nemá co dělat.
Topolánek: kampaň zaměřena jen na voliče ČSSD
Výrazně odlišný názor na vládní kampaň má předseda ODS Mirek Topolánek, jenž ji úrovní přirovnal k televizní reklamě na prací prostředek Vizír a tvrdí, že je zacílená především na voliče sociální demokracie. "Ta kampaň je zaměřená za drahé peníze pouze na voliče sociální demokracie, případně této vládní koalice, a myslím, že drtivou většinu našich voličů musela minimálně znervóznit, spíše naštvat," komentoval kampaň předseda ODS Topolánek.
Na otázku, co konkrétně by ODS v rámci kampaně změnila, odpověděl pouze, že ODS by dělala kampaň "jinak". Oba dva předsedové stran sdělili novinářům, že budou volit vstup České republiky do Evropské unie, a premiér Špidla zmínil, že ještě ve čtvrtek večer chystá veřejné vystoupení k pátečnímu referendu.