Hlavní obsah

Souček představil personální změny v České televizi

Česká televize bude mít od října novou divizi digitálních služeb, která bude mimo jiné zahrnovat platformu iVysílání, jež se má dále rozšiřovat. Povede ji dosavadní ředitel vývoje programu a nových médií Jan Maxa. Je jedním z nových šéfů divizí ČT, které si přivedl nastupující generální ředitel Jan Souček. Ten od října nahradí Petra Dvořáka. Souček změny představil na pondělní tiskové konferenci. Novým ředitelem divize zpravodajství a publicistiky bude místo Zdeňka Šámala dosavadní šéf ČT24 Petr Mrzena.

Foto: Václav Šálek, ČTK

Nově zvolený generální ředitel České televize (ČT) Jan Souček

Článek

Na digitalizaci chce Souček klást velký důraz. „Chci, aby se Česká televize stala lídrem na českém audiovizuálním trhu,“ řekl budoucí ředitel. Maxa chce digitální služby podle svých slov povýšit na druhý zásadní pilíř distribuce obsahu ČT vedle standardního programového vysílání. Maxu ve vývoji programu nahradí dosavadní šéfka HBO Tereza Polachová, která povede divizi pod novým názvem Obsah.

Nový šéf zpravodajství Mrzena chce mimo jiné udržet vysoký zájem o zpravodajství a publicistiku a více zapojit do vysílání studia v Brně a Ostravě. V rámci ČT24 zavede živé kontinuální vysílání i v noci a nové formáty diskusí. Plánuje 50procentní zastoupení žen na všech úrovních.

V čele divize Program zůstane Milan Fridrich, který bude pod sebou sdružovat všechny lineární kanály mimo ČT24. Každý z nich bude mít svého manažera, tedy nově i ČT1 a ČT2. ČT1 povede dosavadní šéfredaktor ČRo Brno Jiří Kokmotos, ČT2 povede producent Jan Štern, ČT art bude nadále řídit Tomáš Motl, podobně ČT :D Petr Koliha a ČT sport povede Jiří Ponikelský.

Nový šéf České televize Souček: Připravené navýšení poplatků bude stačit

Domácí

„Chceme také mezi programy ČT vrátit kanál ČT3 v trochu jiné podobě. Měla by být rádcem a průvodcem seniorům,“ uvedl Fridrich. ČT1 podle něj bude klást velký důraz na dramatickou tvorbu a původní zábavu a ČT2 by měla posílit svou veřejnoprávnost.

Nově vytvořenou divizi korporátních služeb, která zahrnuje komunikaci, marketing a lidské zdroje, povede dosavadní mluvčí Home Creditu Michal Fila. Ten chce v následujících měsících posílit interní komunikaci a také se zasadit o to, aby ČT byla i nadále vyhledávaným zaměstnavatelem. Marketing ČT v rámci této divize od ledna povede Štěpánka Sunková.

Výrobu i nadále povede Václav Myslík, divizi Technika Michal Kratochvíl a Finance David Břinčil.

Z televize naopak vedle Šámala odchází například dosavadní ředitel divize korporátních vztahů, komunikace a obchodu Vít Kolář. Mluví se i o odchodu šéfky komunikace a PR Alžběty Plívové, ředitelky marketingu Denisy Kollárové nebo ombudsmana Čestmíra Fraňka. Spekulovalo se také o odchodu Břinčila ke konci roku nebo šéfky právníků Markéty Havlové.

Zdeněk Šámal opouští funkci šéfa zpravodajství ČT, řekl nastupující ředitel Souček

Domácí

Výběr článků

Načítám