Článek
„Mysleli jsme, že tu moc lidí ještě nebude. Ale nestalo se, jsou plná parkoviště a sotva jsme zaparkovali,“ řekl jeden z prvních pondělních návštěvníků obchodu.
„Čekal jsem, až zase otevřou. Přes internet nakupovat nechci, člověk chce vidět, jak to vypadá,“ dodal další. To potvrdila i další zákaznice. „Takto je to rozhodně příjemnější, protože si člověk může zboží prohlédnout,“ uvedla.
Podle ředitele obchodního domu IKEA Zličín Jiřího Kuči se nicméně Češi během lockdownu naučili nakupovat nábytek a bytové doplňky přes internet.
Češi vzali otevřené obchody útokem
„Poptávka po onlinu se zvýšila, lidé se přestali bát a zvykli si na to. Tím, že jsme přešli na online, jsme také nabírali dalších asi 50 zaměstnanců,“ řekl. Dodal, že zatímco během první vlny, kdy lidé přecházeli hromadně na home office, byl zvýšený zájem zejména po kancelářských doplňcích, nyní se už poptávka na internetu řídí sezonními trendy.
Stejně jako v dalších obchodech i zde musí zákazníci dodržovat hygienická opatření a nosit respirátor nebo nanoroušku. Platí také omezení 15 metrů čtverečních na jednoho zákazníka. V obchodě tak naráz může být 1050 zákazníků, jejich počet hlídají kamery a je pravidelně aktualizován v mobilní aplikaci obchodu.
PŘEHLEDNĚ: Co se od pondělí mění
I když je podle Kuči pondělní návštěvnost nad očekávání, není tak silná jako před loňskými Vánocemi, kdy mohli mít naposledy otevřeno. „Čekáme spíše víkendy. Mění se to také s počasím, takže čekáme ještě větší nápory, než jak jsou dnes,“ zmínil.
Pondělní rozvolnění se týká všech obchodů a většiny služeb. Uzavřeny nadále zůstávají například fitness centra či restaurace a kavárny. V pondělí vláda jedná o dalším rozvolnění, už od příštího týdne by se tak mohly znovu otevřít například restaurační zahrádky.