Článek
Veteránfest platí za největší tuzemský sraz veteránů. „Věříme, že i přes původní obavy, zda se kvůli pandemickým opatřením letošní ročník vůbec uskuteční, bude i letošní atmosféra dýchat starými časy plnými hudby, tance, elegance a krásných dam,“ doufala před otevřením zámeckých bran ředitelka festivalu Eva Oubělická.
A její přání se vyplnilo. Stovky veteránů od skutečných dědečků automobilů až po vozy, v kterých mnozí návštěvníci ještě za mladých let jezdili po českých silnicích, se hrdě prezentovaly tisícovkám návštěvníků.
FOTO: Petr Kozelka, Právo
Nejen milovníky dnes tak populárních elektrických kol poutalo motorové kolo francouzské výroby VeloSolex. „Spotřebu mám dobrou, loni jsem tam nalil asi litr a půl benzínu. Výhodou je, že motor se zvedne a pak jedete jak na normálním kole. Rozhodně je to lepší než elektrokolo, to je nuda,“ měl jasno stylově oděný majitel neotřelého přibližovadla Miroslav Kronika.
FOTO: Petr Kozelka, Právo
Oblečení přináležející době vzniku jeho vozu zvolil i Víťa Lugowski, jenž popíjel kávu u svého Renaultu 4CV. „Celé auto jsem dával dohromady. Měl jsem problémy s náhradními díly, všechno bylo rezavé, ale teď je stav naprosto původní. Při renovaci aut je potřeba být trpělivý. Co nejdřív nejde, to půjde a trpělivost přináší štěstí. S tímhle autem jezdím už pět let, aby lidi viděli, že starému autu lze dát život,“ řekl Lugowski.
FOTO: Petr Kozelka, Právo
„Při jízdě je potřeba hlavně myslet na to, aby se dodržovala bezpečná vzdálenost. Sice nejede tak rychle, jako nová auta, ale hlavně nemá takové brzdy,“ dodal k jedné ze základních zásad jízdy s veteránem Lugowski.