Článek
Uvažuje o tom návrh novely zákona o pedagogických pracovnících z dílny ministerstva školství, které řídí Ondřej Liška (SZ). Právo má tento dokument, proti němuž už chystají děkani pedagogických fakult ostré protestní akce, k dispozici.
„Středoškoláci mohou sice učit na základních školách i dnes, musejí však začít studovat, jinak je budou nuceni do roku 2009 opustit. Ale ministerstvo školství teď v jedné z variant novely navrhuje, že když bude středoškolák učit na škole pět let bez diplomu, získá tím kvalifikaci učitele,“ děsí se profesor Zdeněk Helus, proděkan Pedagogické fakulty UK v Praze.
„Středoškoláci mohou sice učit na základních školách i dnes, musejí však začít studovat, jinak je budou nuceni do roku 2009 opustit. Ale ministerstvo školství teď v jedné z variant novely navrhuje, že když bude středoškolák učit na škole pět let bez diplomu, získá tím kvalifikaci učitele,“ děsí se profesor Zdeněk Helus, proděkan Pedagogické fakulty UK v Praze.
„Středoškoláci mohou sice učit na základních školách i dnes, musejí však začít studovat, jinak je budou nuceni do roku 2009 opustit. Ale ministerstvo školství teď v jedné z variant novely navrhuje, že když bude středoškolák učit na škole pět let bez diplomu, získá tím kvalifikaci učitele,“ děsí se profesor Zdeněk Helus, proděkan Pedagogické fakulty UK v Praze. Děkani: ministerstvo degraduje učitele
„Středoškoláci mohou sice učit na základních školách i dnes, musejí však začít studovat, jinak je budou nuceni do roku 2009 opustit. Ale ministerstvo školství teď v jedné z variant novely navrhuje, že když bude středoškolák učit na škole pět let bez diplomu, získá tím kvalifikaci učitele,“ děsí se profesor Zdeněk Helus, proděkan Pedagogické fakulty UK v Praze. Děkani: ministerstvo degraduje učitele„Záleželo by pouze na řediteli, zda si učitele bez kvalifikace na škole ponechá, a to až do důchodového věku,“ řekl dále Právu Helus. Podle něj se ministerstvo školství tímto krokem zasazuje o naprostou degradaci profese učitele.
„Středoškoláci mohou sice učit na základních školách i dnes, musejí však začít studovat, jinak je budou nuceni do roku 2009 opustit. Ale ministerstvo školství teď v jedné z variant novely navrhuje, že když bude středoškolák učit na škole pět let bez diplomu, získá tím kvalifikaci učitele,“ děsí se profesor Zdeněk Helus, proděkan Pedagogické fakulty UK v Praze. Děkani: ministerstvo degraduje učitele„Záleželo by pouze na řediteli, zda si učitele bez kvalifikace na škole ponechá, a to až do důchodového věku,“ řekl dále Právu Helus. Podle něj se ministerstvo školství tímto krokem zasazuje o naprostou degradaci profese učitele.
„Středoškoláci mohou sice učit na základních školách i dnes, musejí však začít studovat, jinak je budou nuceni do roku 2009 opustit. Ale ministerstvo školství teď v jedné z variant novely navrhuje, že když bude středoškolák učit na škole pět let bez diplomu, získá tím kvalifikaci učitele,“ děsí se profesor Zdeněk Helus, proděkan Pedagogické fakulty UK v Praze. Děkani: ministerstvo degraduje učitele„Záleželo by pouze na řediteli, zda si učitele bez kvalifikace na škole ponechá, a to až do důchodového věku,“ řekl dále Právu Helus. Podle něj se ministerstvo školství tímto krokem zasazuje o naprostou degradaci profese učitele. „Místo toho, aby vláda učitelům přidala, chystá takováto opatření. Nekvalifikovaný učitel je holt levnější,“ hrozí se návrhu Josef Trna, děkan Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně.
„Středoškoláci mohou sice učit na základních školách i dnes, musejí však začít studovat, jinak je budou nuceni do roku 2009 opustit. Ale ministerstvo školství teď v jedné z variant novely navrhuje, že když bude středoškolák učit na škole pět let bez diplomu, získá tím kvalifikaci učitele,“ děsí se profesor Zdeněk Helus, proděkan Pedagogické fakulty UK v Praze. Děkani: ministerstvo degraduje učitele„Záleželo by pouze na řediteli, zda si učitele bez kvalifikace na škole ponechá, a to až do důchodového věku,“ řekl dále Právu Helus. Podle něj se ministerstvo školství tímto krokem zasazuje o naprostou degradaci profese učitele. „Místo toho, aby vláda učitelům přidala, chystá takováto opatření. Nekvalifikovaný učitel je holt levnější,“ hrozí se návrhu Josef Trna, děkan Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně.
„Středoškoláci mohou sice učit na základních školách i dnes, musejí však začít studovat, jinak je budou nuceni do roku 2009 opustit. Ale ministerstvo školství teď v jedné z variant novely navrhuje, že když bude středoškolák učit na škole pět let bez diplomu, získá tím kvalifikaci učitele,“ děsí se profesor Zdeněk Helus, proděkan Pedagogické fakulty UK v Praze. Děkani: ministerstvo degraduje učitele„Záleželo by pouze na řediteli, zda si učitele bez kvalifikace na škole ponechá, a to až do důchodového věku,“ řekl dále Právu Helus. Podle něj se ministerstvo školství tímto krokem zasazuje o naprostou degradaci profese učitele. „Místo toho, aby vláda učitelům přidala, chystá takováto opatření. Nekvalifikovaný učitel je holt levnější,“ hrozí se návrhu Josef Trna, děkan Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Ministerstvo: Jde o pracovní varianty
„Středoškoláci mohou sice učit na základních školách i dnes, musejí však začít studovat, jinak je budou nuceni do roku 2009 opustit. Ale ministerstvo školství teď v jedné z variant novely navrhuje, že když bude středoškolák učit na škole pět let bez diplomu, získá tím kvalifikaci učitele,“ děsí se profesor Zdeněk Helus, proděkan Pedagogické fakulty UK v Praze. Děkani: ministerstvo degraduje učitele„Záleželo by pouze na řediteli, zda si učitele bez kvalifikace na škole ponechá, a to až do důchodového věku,“ řekl dále Právu Helus. Podle něj se ministerstvo školství tímto krokem zasazuje o naprostou degradaci profese učitele. „Místo toho, aby vláda učitelům přidala, chystá takováto opatření. Nekvalifikovaný učitel je holt levnější,“ hrozí se návrhu Josef Trna, děkan Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Ministerstvo: Jde o pracovní variantyMinisterstvo školství však argumentuje v důvodové zprávě, jež je součástí návrhu, slovy, že v Česku učí zhruba 20 procent nekvalifikovaných učitelů.
„Středoškoláci mohou sice učit na základních školách i dnes, musejí však začít studovat, jinak je budou nuceni do roku 2009 opustit. Ale ministerstvo školství teď v jedné z variant novely navrhuje, že když bude středoškolák učit na škole pět let bez diplomu, získá tím kvalifikaci učitele,“ děsí se profesor Zdeněk Helus, proděkan Pedagogické fakulty UK v Praze. Děkani: ministerstvo degraduje učitele„Záleželo by pouze na řediteli, zda si učitele bez kvalifikace na škole ponechá, a to až do důchodového věku,“ řekl dále Právu Helus. Podle něj se ministerstvo školství tímto krokem zasazuje o naprostou degradaci profese učitele. „Místo toho, aby vláda učitelům přidala, chystá takováto opatření. Nekvalifikovaný učitel je holt levnější,“ hrozí se návrhu Josef Trna, děkan Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Ministerstvo: Jde o pracovní variantyMinisterstvo školství však argumentuje v důvodové zprávě, jež je součástí návrhu, slovy, že v Česku učí zhruba 20 procent nekvalifikovaných učitelů.
„Středoškoláci mohou sice učit na základních školách i dnes, musejí však začít studovat, jinak je budou nuceni do roku 2009 opustit. Ale ministerstvo školství teď v jedné z variant novely navrhuje, že když bude středoškolák učit na škole pět let bez diplomu, získá tím kvalifikaci učitele,“ děsí se profesor Zdeněk Helus, proděkan Pedagogické fakulty UK v Praze. Děkani: ministerstvo degraduje učitele„Záleželo by pouze na řediteli, zda si učitele bez kvalifikace na škole ponechá, a to až do důchodového věku,“ řekl dále Právu Helus. Podle něj se ministerstvo školství tímto krokem zasazuje o naprostou degradaci profese učitele. „Místo toho, aby vláda učitelům přidala, chystá takováto opatření. Nekvalifikovaný učitel je holt levnější,“ hrozí se návrhu Josef Trna, děkan Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Ministerstvo: Jde o pracovní variantyMinisterstvo školství však argumentuje v důvodové zprávě, jež je součástí návrhu, slovy, že v Česku učí zhruba 20 procent nekvalifikovaných učitelů. „Ti by byli bez uvedené úpravy nuceni přestat na konci roku 2009 vykonávat pedagogickou činnost. To by v některých regionech mohlo vést ke kolapsu určitých typů škol a školských zařízení,“ stojí ve zprávě.
„Středoškoláci mohou sice učit na základních školách i dnes, musejí však začít studovat, jinak je budou nuceni do roku 2009 opustit. Ale ministerstvo školství teď v jedné z variant novely navrhuje, že když bude středoškolák učit na škole pět let bez diplomu, získá tím kvalifikaci učitele,“ děsí se profesor Zdeněk Helus, proděkan Pedagogické fakulty UK v Praze. Děkani: ministerstvo degraduje učitele„Záleželo by pouze na řediteli, zda si učitele bez kvalifikace na škole ponechá, a to až do důchodového věku,“ řekl dále Právu Helus. Podle něj se ministerstvo školství tímto krokem zasazuje o naprostou degradaci profese učitele. „Místo toho, aby vláda učitelům přidala, chystá takováto opatření. Nekvalifikovaný učitel je holt levnější,“ hrozí se návrhu Josef Trna, děkan Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Ministerstvo: Jde o pracovní variantyMinisterstvo školství však argumentuje v důvodové zprávě, jež je součástí návrhu, slovy, že v Česku učí zhruba 20 procent nekvalifikovaných učitelů. „Ti by byli bez uvedené úpravy nuceni přestat na konci roku 2009 vykonávat pedagogickou činnost. To by v některých regionech mohlo vést ke kolapsu určitých typů škol a školských zařízení,“ stojí ve zprávě.
„Středoškoláci mohou sice učit na základních školách i dnes, musejí však začít studovat, jinak je budou nuceni do roku 2009 opustit. Ale ministerstvo školství teď v jedné z variant novely navrhuje, že když bude středoškolák učit na škole pět let bez diplomu, získá tím kvalifikaci učitele,“ děsí se profesor Zdeněk Helus, proděkan Pedagogické fakulty UK v Praze. Děkani: ministerstvo degraduje učitele„Záleželo by pouze na řediteli, zda si učitele bez kvalifikace na škole ponechá, a to až do důchodového věku,“ řekl dále Právu Helus. Podle něj se ministerstvo školství tímto krokem zasazuje o naprostou degradaci profese učitele. „Místo toho, aby vláda učitelům přidala, chystá takováto opatření. Nekvalifikovaný učitel je holt levnější,“ hrozí se návrhu Josef Trna, děkan Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Ministerstvo: Jde o pracovní variantyMinisterstvo školství však argumentuje v důvodové zprávě, jež je součástí návrhu, slovy, že v Česku učí zhruba 20 procent nekvalifikovaných učitelů. „Ti by byli bez uvedené úpravy nuceni přestat na konci roku 2009 vykonávat pedagogickou činnost. To by v některých regionech mohlo vést ke kolapsu určitých typů škol a školských zařízení,“ stojí ve zprávě. „Jak konkrétně toto řešení bude vypadat, je naprosto předčasné komentovat,“ řekla Právu mluvčí školství Kateřina Böhmová.
„Středoškoláci mohou sice učit na základních školách i dnes, musejí však začít studovat, jinak je budou nuceni do roku 2009 opustit. Ale ministerstvo školství teď v jedné z variant novely navrhuje, že když bude středoškolák učit na škole pět let bez diplomu, získá tím kvalifikaci učitele,“ děsí se profesor Zdeněk Helus, proděkan Pedagogické fakulty UK v Praze. Děkani: ministerstvo degraduje učitele„Záleželo by pouze na řediteli, zda si učitele bez kvalifikace na škole ponechá, a to až do důchodového věku,“ řekl dále Právu Helus. Podle něj se ministerstvo školství tímto krokem zasazuje o naprostou degradaci profese učitele. „Místo toho, aby vláda učitelům přidala, chystá takováto opatření. Nekvalifikovaný učitel je holt levnější,“ hrozí se návrhu Josef Trna, děkan Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Ministerstvo: Jde o pracovní variantyMinisterstvo školství však argumentuje v důvodové zprávě, jež je součástí návrhu, slovy, že v Česku učí zhruba 20 procent nekvalifikovaných učitelů. „Ti by byli bez uvedené úpravy nuceni přestat na konci roku 2009 vykonávat pedagogickou činnost. To by v některých regionech mohlo vést ke kolapsu určitých typů škol a školských zařízení,“ stojí ve zprávě. „Jak konkrétně toto řešení bude vypadat, je naprosto předčasné komentovat,“ řekla Právu mluvčí školství Kateřina Böhmová.
„Středoškoláci mohou sice učit na základních školách i dnes, musejí však začít studovat, jinak je budou nuceni do roku 2009 opustit. Ale ministerstvo školství teď v jedné z variant novely navrhuje, že když bude středoškolák učit na škole pět let bez diplomu, získá tím kvalifikaci učitele,“ děsí se profesor Zdeněk Helus, proděkan Pedagogické fakulty UK v Praze. Děkani: ministerstvo degraduje učitele„Záleželo by pouze na řediteli, zda si učitele bez kvalifikace na škole ponechá, a to až do důchodového věku,“ řekl dále Právu Helus. Podle něj se ministerstvo školství tímto krokem zasazuje o naprostou degradaci profese učitele. „Místo toho, aby vláda učitelům přidala, chystá takováto opatření. Nekvalifikovaný učitel je holt levnější,“ hrozí se návrhu Josef Trna, děkan Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Ministerstvo: Jde o pracovní variantyMinisterstvo školství však argumentuje v důvodové zprávě, jež je součástí návrhu, slovy, že v Česku učí zhruba 20 procent nekvalifikovaných učitelů. „Ti by byli bez uvedené úpravy nuceni přestat na konci roku 2009 vykonávat pedagogickou činnost. To by v některých regionech mohlo vést ke kolapsu určitých typů škol a školských zařízení,“ stojí ve zprávě. „Jak konkrétně toto řešení bude vypadat, je naprosto předčasné komentovat,“ řekla Právu mluvčí školství Kateřina Böhmová. „Varianty jsou pouze pracovní a v současné chvíli máme i další. Nyní probíhají odborné diskuse a semináře, které vyústí v návrh novely. Ten bude předložen do připomínkového řízení pravděpodobně začátkem května,“ dodala mluvčí.
„Středoškoláci mohou sice učit na základních školách i dnes, musejí však začít studovat, jinak je budou nuceni do roku 2009 opustit. Ale ministerstvo školství teď v jedné z variant novely navrhuje, že když bude středoškolák učit na škole pět let bez diplomu, získá tím kvalifikaci učitele,“ děsí se profesor Zdeněk Helus, proděkan Pedagogické fakulty UK v Praze. Děkani: ministerstvo degraduje učitele„Záleželo by pouze na řediteli, zda si učitele bez kvalifikace na škole ponechá, a to až do důchodového věku,“ řekl dále Právu Helus. Podle něj se ministerstvo školství tímto krokem zasazuje o naprostou degradaci profese učitele. „Místo toho, aby vláda učitelům přidala, chystá takováto opatření. Nekvalifikovaný učitel je holt levnější,“ hrozí se návrhu Josef Trna, děkan Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Ministerstvo: Jde o pracovní variantyMinisterstvo školství však argumentuje v důvodové zprávě, jež je součástí návrhu, slovy, že v Česku učí zhruba 20 procent nekvalifikovaných učitelů. „Ti by byli bez uvedené úpravy nuceni přestat na konci roku 2009 vykonávat pedagogickou činnost. To by v některých regionech mohlo vést ke kolapsu určitých typů škol a školských zařízení,“ stojí ve zprávě. „Jak konkrétně toto řešení bude vypadat, je naprosto předčasné komentovat,“ řekla Právu mluvčí školství Kateřina Böhmová. „Varianty jsou pouze pracovní a v současné chvíli máme i další. Nyní probíhají odborné diskuse a semináře, které vyústí v návrh novely. Ten bude předložen do připomínkového řízení pravděpodobně začátkem května,“ dodala mluvčí.
Oslovení děkani ale naopak tvrdí, že návrh novely již mají k dispozici a že připravují protestní vystoupení a semináře. „Ano, chystáme už prohlášení,“ uzavřel Helus.