Článek
„Ale hlavně se těším, až budu mít ty přijímací zkoušky a testy za sebou. Už jsem byla na testu z češtiny a matematiky minulý týden na stejném gymnáziu. To byl jejich školní test, měli jsme na něj hodinu. Byla v něm matematika a čeština dohromady,“ svěřila se Právu žákyně páté třídy jedné z brněnských základních škol.
Na středních školách probíhá druhý termín přijímaček na čtyřleté obory
„Měli jsme na jednotný test z češtiny šedesát minut a na matematiku sedmdesát. Jinak ty testy pro mě byly těžší, hlavně tedy ta matematika. Jsem spíše humanitní typ,“ popisovala Magdaléna s tím, že ráno měla i trochu teplotu a bolela ji hlava.
Testy dnes pro mě byly těžší, hlavně matematika. Jsem spíše humanitní typ
„Mamka mi říkala, že jsem asi nervózní. Já nevím, co to bylo. Je ale pravda, že bych na testy přivítala trochu více času,“ dodala žákyně.
Na čtyřletých maturitních oborech začaly jednotné přijímačky
Nestihla všechno
„Zájemců na osmileté gymnázium je spousta. Uvidíme, jak to dopadne. Ve středu jdeme ještě na druhé gymnázium na jednotné přijímací testy. Bude se pak počítat lepší dosažený výsledek pro obě gymnázia. Tak třeba jí to sedne víc. A taky už bude vědět, že musí zrychlit,“ usmála se čtyřicetiletá maminka školačky.
Magdaléna totiž v úterý nestihla při testech všechny úkoly. „V češtině bylo 28 úloh. Nestihla jsem ten úkol s obrázky vlaků. Měly se k nim přiřadit odpovídající výroky. V matematice mi dělal problém úkol, kde byla čtvercová síť a v ní podivné útvary. A my jsme měli napsat, zda jsou osově souměrné. Jenže to jsme se ve škole ještě neučili,“ posteskla si.
Ukrajince u přijímaček na SŠ leckde nechtějí
„Já si pamatuji, že jsem u přijímacích testů na gymnázium taky měla něco, co jsme se ještě ve škole neučili. Myslím, že šlo o poznání personifikace v básničce. Je to někdy prostě i o štěstí,“ řekla k tomu maminka Magdalény.
Obě se shodly na tom, že po druhých přijímačkách si doma otevřou dětské šampaňské a oslaví, že to mají za sebou.