Článek
„Společnost Eurocar nyní dělá vše, aby podpořila jeho rodinu,“ uvedla mluvčí Škody Auto Simona Havlíková a potvrdila, že výroba aut na Ukrajině pokračuje.
„Společnost Eurocar od počátku války přijímá opatření, aby snížila rizika pro své zaměstnance. Veškeré aktivity jsou proto přeneseny v maximální možné míře do formy práce na dálku a zároveň jsou dodržovány pokyny, jak se chovat při vyhlášeném leteckém poplachu,“ uvedla Havlíková s tím, že firma zaměstnává jen místní lidi.
Zaměstnanci jen místní lidé
„Nejsou zde žádní zaměstnanci Škody Auto,“ ujistila mluvčí tuzemské automobilky. S montáží vozů Škoda se v ukrajinském závodě Solomonovo, který je jen pár kilometrů od slovensko-ukrajinské hranice, začínalo v roce 2002, a to s roční produkcí kolem dvou tisíc aut.
Rusové zasáhli v Záporoží autosalon Škody
Před vypuknutím války byla podle mluvčího Škody Auto Tomáše Kotery průměrná roční výroba přibližně 3400 vozů. Po ruských útocích na Ukrajinu se kompletace aut v Solomonovu úplně zastavila. Na počátku června se sem začali opět dělníci vracet a výroba se obnovila a běží i v těchto dnech.
„Závod nepřerušil svou činnost od června, kdy byla výroba obnovena, je plně funkční. V současné době se zde vyrábějí vozy Superb, Kodiaq a Karoq,“ upřesnila mluvčí Havlíková.
Auta určená pro ukrajinský trh se nejprve kompletně vyrobí v českých závodech, pak se z nich demontuje motor, převodovka, nápravy, kola či výfuk. Spolu s karoserií se vše zabalí na palety, které putují k montáži v ukrajinském závodu.