Článek
I po jejich demontáži zůstane na Vysočině stále desetikilometrový zúžený úsek, v němž jsou kaverny, které se musí zasypat.
Umožní-li to počasí, začnou v pátek i práce na této opravě vodou vymletých částí vozovky, doplnil mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Kaverny jsou přibližně pod 600 metry dálnice zhruba na 97. kilometru D1. Od 94. po 104. kilometr u Větrného Jeníkova zůstane dálnice zúžena na dva pruhy, které už ŘSD nechalo po prosincovém kolapsu dopravy rozšířit.
Dálnice bude při odstraňování svodidel průjezdná vždy v jednom jízdním pruhu v každém směru. Kaverny bude podle Rýdla možné upravit ze středové části.
Zakázku na modernizaci úseku za 1,75 miliardy korun dostalo sdružení tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy. Práce se nepodařilo dokončit do zimy. Spolupráce mezi ŘSD a sdružením na konci loňského roku skončila. Modernizaci dokončí jiná firma, kterou ŘSD vybere na jaře.
Práce budou pokračovat v létě, řekl už dřív generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Původnímu zhotoviteli už bylo vyměřeno šest pokut v celkové výši 60 milionů korun.