Hlavní obsah

Senátoři rozjeli petici za dostavbu R6 až do Karlových Varů

Právo, Rudolf Voleman
Karlovy Vary

Petici za urychlenou dostavbu rychlostní silnice R6 mezi Chebem, Karlovými Vary a Prahou rozjeli ve čtvrtek společnými silami tři senátoři z Karlovarského kraje Jan Horník (STAN), Pavel Čáslava (ODS) a Miroslav Nenutil (ČSSD). Petiční archy budou umístěny na například na městských úřadech nebo ve firmách, přičemž organizátoři petiční akce by rádi získali alespoň třicet tisíc podpisů.

Foto: ŘSD, Novinky

Rychlostní komunikace R6 v současnosti končí za Novým Strašecím.

Článek

Senátoři poukazují na to, že vlády řadu let dokončení R6 do Prahy jen slibovaly, ale ve skutečnosti je stavba pořád odkládána.

„Petice zřela světlo světa proto, aby se k ní mohli připojit nejenom obyvatelé Karlovarského kraje, ale také lidé z Tachovska, návštěvníci regionu, kteří zde mají své nemovitosti k rekreaci nebo turisté, jež se chtějí přijet třeba jen na procházku po kolonádě,“ vysvětlil Horník. „Dosud je od toho odrazuje špatný stav silniční komunikace I/6 mezi Prahou a Karlovými Vary, která je plná kamiónů,“ dodal.

Odkládání výstavby považují za křivdu

„Dosud se k R6 vyjadřovali pouze politici, ale lidí se nikdo neptal, co si o výstavbě R6 myslí,“ přidal se Čáslava, podle kterého občané přicházející do senátorských kanceláří v regionu považují neustálé odkládání výstavby R6 za ústrk a křivdu. „Přitom v ekonomickém vývoji je kraj na desátém jedenáctém místě v republice a v sociálním vývoji dokonce poslední,“ dokládal význam výstavby kapacitní silnice z metropole Čáslava.

Senátor Nenutil přitom připomněl, že podle koncepce Ministerstva dopravy se do roku 2025 počítá pouze s výstavbou tří obchvatů.

„Obchvat Lubence má být dokončen v roce 2014, Řevničova v roce 2017 a Hořoviček v roce 2020. Přitom není jasné, zda se bude jednat o čtyřproudé obchvaty nebo pouze o dvouproudé. Tak takhle si vláda představuje na dalších čtrnáct let rovnoměrný rozvoj regionů v republice,“ podivoval se Nenutil, podle kterého se tímto rozhodnutím vrací kraj do pozice regionu, který pouze čeká na svou příležitost. „Je třeba odpovědné politiky vyburcovat, aby vzali v potaz hlas občanů,“ doplnil.

Přihlásit se lze i na internetu

Petiční archy budou podle senátorů brzy k dispozici k podpisu na městských a obecních úřadech. „Ale také ve firmách, přičemž například i v těch největších, protože jsme se na tom dohodli s generálním ředitelem Sokolovské uhelné,“ uvedl Horník.

K akci se mohou lidé přihlásit i na webových stránkách www.chcemeR6.cz. „Podle petičního zákona je ale nutné, když chceme jít s peticí na vládu, do Sněmovny, Senátu a na ministerstvo dopravy, podepsat petici vlastnoručně na petiční arch, takže zde se budou moci lidé k akci jen formálně přihlásit.

„Chtěli bychom získat alespoň 30 tisíc podpisů. Ideální by ale bylo přes sto tisíc podpisů,“ dodal Horník, podle kterého se může k podpisové akci připojit kdokoliv. „Petiční archy budou na webu ke stažení,“ dodal.

Senátoři se pozastavili zejména nad tím, jak vlády v posledních dvanácti letech výstavbu R6 jen planě slibovaly. „V roce 1999 slibovala tehdejší politická reprezentace, že bude celá R6 dokončena do roku 2015,“ připomněl Čáslava, podle kterého MD nyní slibovalo přednostní výstavbu obchvatů. „Jenže jsme se dozvěděli, že mají být dokončené do roku 2025. Prohlášení považuji proto za zmatečná a za naprosto nedůvěryhodná,“ uzavřel.

Výběr článků

Načítám