Hlavní obsah

Senátoři dali šanci návrhu, který má zarazit záplavy předvolebních billboardů

Novinky, jas

Senát ve středu podpořil návrh na omezení volební reklamy na billboardech. Senátoři v čele s předkladatelem Václavem Láskou navrhli, aby nebylo možné v předvolební kampani využívat reklamní poutače s plochou větší než osm metrů čtverečních.

Foto: Petr Horník, Právo

Advokát a senátor Václav Láska

Článek

Předkladatelé chtějí omezení velkoplošné reklamy, která před volbami pravidelně hyzdí české obce i města, ale od návrhu si slibují rovněž narovnání podmínek pro malé strany, které nemají stejné finanční možnosti jako velké partaje.

„Objektivní informační hodnota velkoplošných venkovních reklam je prakticky nulová, protože volič se kromě jednoduchého hesla sestávajícího z maximálně pěti slov nedozví nic, na čem by mohl své volební rozhodnutí racionálně postavit,” uvádí důvodová zpráva.

Návrh, který horní komora propustila do výborů, čelil snaze o přepracování i zamítnutí. Kritici normy připomínali, že problematika stejných podmínek pro všechny strany by se dala řešit i vhodnějšími způsoby.

Senátor Láska požádal kolegy, aby normu podpořili už jen proto, aby se o problematice začalo více mluvit.

Anketa

Obtěžují vás záplavy předvolebních billboardů?
Ano
94,4 %
Ne
5,6 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 340 čtenářů.

Výběr článků

Načítám