Článek
Čermákova firma Servis-24 před více než měsícem za sto deset milionů korun prodala budovu Riveroff u Trojského mostu a holešovického nádraží v Praze.
Čermák se zároveň připravuje vstoupit i do dalších Soukupových společností - IMP a zejména významné mediální agentury Médea zprostředkovávající inzerci mezi firmami a médii.
Největšími Soukupovými věřiteli jsou ČSOB a UniCredit a České Radiokomunikace.
Jaromír Soukup prodal půlku firmy
Čermákova firma Servis-24 má velice široký záběr. Loni vstoupila 49procentním podílem do zlínské společnosti NWT manželů Vítkových, kterou poslaly do insolvence nezvládnuté obchody s energiemi.
Ve spolupráci s fondem IFIS Marka Indry vymáhá peníze také ze zkrachovalé společnosti Arca Investments. K vymáhání pohledávek se Čermák dostal už před dvaceti lety jako poradce vedení ČKD Praha Holding.
Vizitka podnikatele Jaromíra Soukupa
Absolvent pražské právnické fakulty Jaromír Soukup začínal po škole jako účetní a daňový poradce, brzy ale nastoupil do Médey. Koncem 90. let celou agenturu převzal.
Tržby Médea Group se podle dostupných údajů pohybovaly mezi dvěma a třemi miliardami korun ročně a zisk v řádu desítek milionů korun. Hospodářské výsledky se ovšem týkají let 2014 až 2018, novější údaje společnost do obchodního rejstříku nezaslala. Zisk podle nezávislých analýz firmě klesal až k polovině.
Letos v srpnu se Médea ocitla v exekuci.
Společnost Servis-24 se chlubí také tím, že instalovala, respektive spravuje 33 538 fotovoltaických panelů. Jsou to velkoplošné elektrárny stavěné na zelené louce. Například v Rapotíně v okrese Šumperk o výkonu 99 kWp ji má Servis-24 ve správě od roku 2016. Anebo v Ralsku s výkonem 1199 kWp od roku 2017.
Čermákova realitní činnost ale nezahrnuje jen velké projekty, ale třeba i zprostředkování prodeje rodinného domu v Heřmanově za pět a půl milionu korun.
Vyhrál „Dakar“ s Lopraisem
Čermák ve svém stručném životopisu uvedeném na webu firmy mimo jiné zmínil, že po střední průmyslovce absolvoval Vysoké učení technické v Brně.
Koncem 90. let byl v automobilovém týmu TATRA, kde působil jako manažer, ale také jako navigátor na závodech kamionů Paříž–Peking a Paříž–Dakar. V roce 1998 byl navíc členem vítězné posádky Karla Lopraise.