Hlavní obsah

Šéf ČD Cargo Vodička skončil kvůli odměnám, Fejk dostane devět platů

Novinky, jim
Aktualizováno

V Českých drahách padaly hlavy. Kromě odchodu ombudsmana Petra Fejka ministr dopravy Radek Šmerda (nestr.) oznámil novinářům, že v pozici šéfa představenstva ČD Cargo končí také Jiří Vodička, který svým podřízeným rozdělil údajně nestandardně vysoké odměny. Nahradí jej exministr dopravy Gustav Slamečka.

Foto: Petr Horník, Právo

Ministr dopravy Radek Šmerda

Článek

„Došla mi trpělivost. Nebudu tolerovat případy, které jsou v přímém rozporu s představami o fungování resortu,“ řekl Šmerda. K Fejkovu odchodu ministr řekl, že jej nepokládá za „vyžírku“ a poděkoval mu za odvedenou, byť krátkou práci. Důvodem k odvolání Fejka byl jeho příliš vysoký plat, který se pohyboval kolem 250 tisíc korun.

Generální ředitel ČD Petr Žaluda k tomu doplnil, že Fejk odchází na základě dohody bez nároku na odstupné. Šéf drah ovšem doplnil, že Fejk měl přístup k některým citlivým informacím, a proto s ním podnik podepsal konkurenční doložku, podle níž po devět měsíců nesmí nastoupit u konkurence. Na dotaz novinářů upřesnil, že po celou dobu bude dostávat svůj plat, pokud doložku neporuší.

Podle Šmerdy byl Fejkův plat vysoký, jelikož chtělo ČD i ministerstvo pod vedením Víta Bárty (VV) přeplatit konkurenční nabídky. Úřad ombudsmana se tím ale neruší. „Myšlenka výborná, provedení za tři. Vím, že se neflákal, pracoval i o víkendech a máme od něj popis hlavních neduhů, ale řešení už z něj nevypadne. Spokojeností zákazníka by se ale mělo věnovat i vzhledem ke konkurenci,“ uzavřel Šmerda.

Krizový ředitel mrhal odměnami

„Včera jsem zjistil po debatě s odbory, že předseda představenstva ČD Cargo Jiří Vodička velmi nestandardně a podivuhodně odměňoval některé své podřízené. Proto ani on nemohl zůstat a dnes dopoledne skončil,“ konstatoval pak Šmerda.

Žaluda k tomu doplnil, že Vodičku odvolala valná hromada ČD a hodlá zvolit jeho nástupcem Slamečku, který se minulý týden stal členem představenstva. Podle něj to bylo již dříve plánováno, jelikož Vodička měl pouze coby krizový manažer vyvést ČD Cargo z nejhoršího. „Mrzí mě, že mladý manažer, který otočil ta červená čísla do černých, promrhal během půl roku takové peníze na odměnách,“ posteskl si Šmerda a dodal, že nechal zřídit výbor pro odměňování, který má navrhovat odměny představenstvu a vrcholným manažerům.

Šmerdu ale podle jeho slov zvedá ze židle nejen plýtvání, ale i nedůslednost při kontrole převaděčů železničních tratí. Kvůli nedávné nehodě na Vyškovsku odvolal náměstka odpovědného za nehodu a dalších pět osob.

Výběr článků

Načítám