Článek
Prchal byl nejprve vyzván k rezignaci, to ale odmítl. Sdružení proto svolalo schůzi, kde se členové na jeho vyloučení shodli. Je to poprvé, co sdružení něco takového udělalo.
„Art Directors Club Czech Republic vyloučil ze svých řad Marka Prchala. Členové klubu se od jeho aktivit, které souvisejí s kampaní pro prezidentského kandidáta Andreje Babiše, zcela distancují. Zároveň se klub dohodl na vytvoření etického kodexu politické reklamy, která dosud není nikterak regulována,“ uvedlo sdružení na svých stránkách.
Klub uvedl, že o Prchalových taktikách se vedla v klubu debata už dříve, ale „způsob, jakým je vedena nynější kampaň, překračuje podle členů ADC nejen profesionální, ale i etické hranice“.
„Používat, a k tomu ještě zcela bezostyšně a účelově, marketing a reklamu k šíření lží, strachu a štěpení společnosti je nejenom amorální, ale zároveň i nebezpečné pro budoucí směřování oboru,“ uvedl předseda klubu David Suda.
Babiš postavil kampaň před druhým kolem prezidentské volby na tématu války. Na billboardech a opakovaně v debatách téma otevírá a vyvolává tím ve společnosti obavy.