Článek
Budař uvedl, že Amazon nyní prověří alternativní lokality, jimiž jsou Slovensko, Rakousko a teoreticky Ostrava, která projevila zájem. "Pokud však Amazon neřekne ne, budeme ho chtít v Brně udržet. Umíme sice postavit sklad kdekoliv, ale Brno je stále prioritou. Máme velkou část pozemků koupenou a prakticky hotovou projektovou dokumentaci, snad se přece jen ještě představitelé města chytnou za nos. Záleží na nich, zda budou chtít jednat," uvedl Budař.
Jeho slova ukazují, že vychladly emoce po pátečním zastupitelstvu, po němž ředitel CTP Remon Vos prohlásil, že projekt v Brně je mrtvý. Mnohem smířlivěji a opatrněji mluvil o budoucnosti ředitel Amazonu pro evropské investice Raimund Paetzmann, dokonce zůstával optimistou. [celá zpráva]
Odmítnutí investice Amazonu kritizoval v neděli i prezident Miloš Zeman. „Zamítnu investici, která mi přinese dva tisíce pracovních míst, a mohu tvrdit, ať se na mě příslušní představitelé nezlobí, že to rozhodnutí je pitomé,“ prohlásil v Hovorech z Lán. [celá zpráva]
Pospíšil prohlásil, že bude-li zájem na straně CTP, chce město určitě dál jednat a pokusit se najít shodu na podmínkách stavby. "Ve vyjednávacím týmu však musí být za město ještě někdo z ODS, nejlépe Libor Šťástka. Protože oni na poslední chvíli přišli s dodatkem, s nímž CTP nesouhlasilo. Pokud bude ODS u dohody, kterou CTP odkýve, neměl by být problém. Náš klub zastupitelů hlasoval pro," řekl Pospíšil. Zastupitelé ODS nakonec hlasovali proti, řada z nich ani na jednání nebyla.
Zásadní problém – chybějící dálniční sjezd
ODS v pátek přišla s dodatkem smlouvy s CTP, na níž se sice shodly zastupitelské kluby, CTP ji však odmítla. Město navrhlo prodat zbývající pozemky developerovi až ve chvíli, kdy bude vydané stavební povolení k dálničnímu sjezdu, který celé průmyslové zóně Černovická terasa chybí. Kvůli němu se příchod Amazonu, který slibuje minimálně 1500 pracovních míst, stále komplikuje. CTP by se zavázala ve smlouvě zaplatit za pozemky 214 miliónů a 56 miliónů za úpravy přetížené křižovatky Řípská a Tuřanka.
Bez dálničního sjezdu, který je podle vyjádření představitelů státu prioritou, bude nadále Slatina a další městské části jako Tuřany či Chrlice trpět houstnoucí kamiónovou i osobní dopravou. Hlavním problémem pro stavbu sjezdu jsou dosud nevykoupené pozemky.