Hlavní obsah

S invalidním vozíkem se v Praze zapotil i stříbrný kajakář Hradilek

Novinky, trj
Praha

Praha olympijská, Praha bariérová zněly transparenty skupiny vozíčkářů, kteří se při úterním happeningu pokoušeli dostat od žižkovské televizní věže na MHD. Poukazovali také na zvláštní směrování městských investic. Problémy s bariérami měl i stříbrný olympionik, kajakář Vavřinec Hradilek, který se na vozík při happeningu posadil, i na prezidenta kandidující místopředseda ČSSD Jiří Dienstbier.

Vozíčkáři s podporou olympionika Hradilka upozornili na bariéry v PrazeVideo: Novinky

Článek

Organizátoři ze sdružení Asistence vedli skupinu k metru na náměstí Jiřího z Poděbrad. Už po cestě od vysílače se ukázalo, že i zdánlivě snadný nájezd na chodník může být kvůli malé nerovnosti pro vozíčkáře nepěkným oříškem. Natož pak schody do metra, nebo vysoký obrubník refýže.

„Složitá je i cesta z kopce, vozík na křivém chodníku stále zatáčí, je třeba jednou rukou vyrovnávat, nebo brzdit, a to bolí,“ popisoval čerstvou zkušenost na Vinohradské třídě Hradilek.

Dienstbier raději došel po svých

Dienstbier jel na vozíku jen kousek, dál šel raději po svých. „Chtěl jsem si to vyzkoušet, z posezu na vozíku člověk vnímá situaci úplně jinak. Pro netrénovaného člověka je pohyb po Praze na vozíku nesmírně náročný,“ řekl Právu Dienstbier. Každý, i prezidentský kandidát, podle něho může přispět svým dílem ke zlepšení situace, když na problém upozorní.

Oproti němu favorit lukostřelby paralympijských her David Drahonínský zvládal překážky s bravurou. Na vozík ho upoutal úraz.

Na metro skupina musela ze Žižkova až k Národnímu muzeu, jinde bezbariérové vstupy chybějí. I radní Prahy 2 Michal Uhl (SZ) označil Prahu za velmi špatnou z hlediska bezbariérovosti, na vozíku mu vadily rozbité chodníky.

Jeho městská část usiluje o výtah do stanice metra I. P. Pavlova. „Je to nejfrekventovanější dopravní uzel v celé Praze. Východ bezbariérového výtahu by měl být do Legerovy ulice,“ řekl Právu Uhl. Praha 2 by poskytla prostory v jednom z obecních domů, investice ve výši až dvou set miliónů korun by ovšem náležela městu a dopravnímu podniku. „Doufám, že by to do konce volebního období mohlo být,“ řekl Uhl.

Výběr článků

Načítám