Článek
Ruský letoun Antonov havaroval loni 23. května po návratu z průzkumného letu, při kterém monitoroval české území. Při přistávacím manévru se zřejmě zlomila přední noha podvozku letadla, stroj opustil přistávací dráhu a začal hořet. Na palubě tehdy bylo 23 lidí. Šest lidí, z toho pět Rusů a jeden Čech, se při nehodě zranilo, většina utrpěla popáleniny.
"Snažil jsem se všemi silami dostat ven i ruského kolegu. Sám jsem to ale nezvládl. Vytlačil jsem tedy před sebou všechny ven a pak jsem běžel k hasičům, abych jim řekl, že na palubě zůstal ještě jeden člověk," popsal situaci po havárii Knapík. Při leteckém neštěstí sám utrpěl popáleniny.
Ruského pilota z letadla zachránili vojenští hasiči Plavka a Sucharda. Společně sekerou rozbili okénko z tvrzeného skla, Sucharda pak zraněného muže vytáhl k otvoru ve skle, kterým ho oba muži dostali z poškozeného stroje. Minčík byl oceněn za to, že jako řídící letového provozu již při přistání letadla zburcoval hasičskou jednotku, která okamžitě vyjela na místo.
Příčinou nehody průzkumného stroje bylo nezvládnutí techniky pilotáže a nedodržení nařízených parametrů při přistání, zjistila komise pro šetření leteckých nehod Inspekce ministra obrany.