Článek
Doprava ve vyloučeném úseku by podle generálního ředitele Pražských vodovodů a kanalizací (PVK) Petra Mrkose měla být obnovena v neděli 29. září večer. Práce v místě ale budou pokračovat, i když už nepůjde o vodovod, ale o kanalizaci.
„Kvůli opravě budou asi dva měsíce uzavřené levé pruhy v obou směrech. Doprava bude vedena odstavným a odbočovacím pruhem v režimu dva plus dva,“ informoval.
Jeho vyjádření Novinkám potvrdil pražský radní pro infrastrukturu Michal Hroza (TOP 09). „V místě bude pokračovat oprava kanalizační stoky, která je vedena pod středovým pásem. Stoka byla již dříve ve špatném stavu, havárie vodovodního řadu způsobila její rozsáhlou netěsnost, kvůli které by hrozilo další podmáčení komunikace. Z důvodu této opravy budou po zhruba dva měsíce uzavřeny levé pruhy v obou směrech,“ sdělil Hroza.
Oprava vodovodního řadu, která nastala při povodňových deštích, je podle něj hotova, i když nebyla snadná. „Nemohli jsme opravu nijak odkládat, vodovodní řad napájí Nemocnici na Bulovce,“ uvedl Hroza. Ukázalo se totiž, že potrubí nebylo poškozeno pod silnicí, ale v sypkém podloží vedle. Dělníci tak poměrně dlouho nemohli odhalit příčinu poruchy. Navíc podle radního situaci komplikovalo právě sypké podloží.
Termín otevření Liberecké byl původně plánován na 22. září. Nad délkou opravy a odložením zprovoznění o dva týdny se pozastavují i některé komentáře na Facebooku. „Čtrnáct dní? Vždyť tam nikdo už čtyři dny nepracuje, bagr tam stojí bez hnutí, dělník včera seděl v červené fabii a nebylo vidět jediný pohyb,“ zmiňuje jeden z nich. „Kdyby se tam pracovalo alespoň 12 hodin denně včetně víkendu, nikdo nic neřekne, ale s tímto přístupem se nedivím, že jsme všichni nas…,“ napsal další rozzuřený řidič. To je hrozné, jak špatně se u nás pracuje. Já po té Liberecké jezdím do práce a z práce a pořád jezdím pozdě, posteskl si jiný.
Na otázku, proč se nepracovalo o uplynulém víkendu, odpověděl mluvčí PVK Tomáš Mrázek, že dělníci museli dodržovat technologické postupy. „V průběhu pátku probíhala betonáž. Do pondělí beton měl ztvrdnout,“ uvedl. Termín se podle něj odložil kvůli deštivému počasí, propadu vozovky a nepřístupnému terénu.
V pondělí se vodovodní řad napouštěl, kontrolovala se těsnost. V úterý následovaly proplachy řadu a kontrola kvality vody. „Jáma se nyní bude zasypávat a následně dojde k pokládce asfaltu,“ doplnil pro Novinky. Práce probíhají v hloubce šesti metrů a stavební jáma má rozměr 7×5×6 metrů.
Libereckou podle loňského sčítání intenzit dopravy, které provedla Technická správa komunikací, projíždělo na 50 tisíc vozidel v každém směru každý den.