Článek
Bouška stojí v čele uskupení Volba pro Mladou Boleslav, které před volbami vytvořilo společný volební subjekt s hnutím ANO, jenž vyhrál v řádných komunálních volbách na podzim roku 2022 se ziskem přes 30 procent hlasů. Ve 33členném zastupitelstvu to znamenalo zisk 11 mandátů. Druhé bylo uskupení ODS, TOP 09 a nezávislých kandidátů s devíti mandáty. Koalici v čele města doplnilo ještě hnutí STAN a Hlas pro MB. Všechna tato uskupení, která byla v čele města i v minulém volebním období, se tehdy shodla, že město dál povede dlouholetý primátor Raduan Nwelati (ODS), ten byl v čele Mladé Boleslavi už od roku 2006. Bouška zůstal jeho náměstkem a podle dohody se měli zhruba za dva roky role vyměnit. Na to nyní došlo.
V opozici zůstává SPD a Šance pro MB (KDU-ČSL a Zelení). Nový primátor se volil veřejnou volbou. Bouška získal 25 hlasů od 31 přítomných zastupitelů.
„Jsem vděčný za to, že si vše vyřídíme za zavřenými dveřmi, nikdy jsme se neosočovali, nikoho nezajímá, jestli se hádáme, ale jaké věci se tady ve finále dějí,“ ocenil dosavadní širokou koalici Bouška, který se dostal na radnici poprvé v roce 2010. Na starosti měl investice do rozvoje města a dotační tituly.

Podle koaliční dohody z podzimu 2022 ve funkci primátora vystřídal Raduana Nwelatiho z ODS (vpravo), který vedl město od roku 2006
Mladá Boleslav kupuje nové autobusy, jezdí na plyn ze zbytků jídla

Bouška připomněl, že z evropských fondů se Mladoboleslavsku podařilo získat kolem miliardy korun. „V získávání finančních prostředků z různých zdrojů určitě musíme pokračovat,“ uvedl.
Poznamenal, že do Mladé Boleslavi jezdí denně přes dvacet tisíc lidí za prací. Proto je potřeba výrazně investovat do dopravy, aby se nemuselo městem projíždět ve věčných kolonách. Staví se nový sjezd z dálnice D10 u Kosmonos a na to pak naváže přeložení silnice do průmyslové zóny v Plazích, aby se na ni odklonily kamiony.
„Ve městě je hodně cizinců a agenturních zaměstnanců, sice tu nejsou žádné fatální trestné činy, ale musíme pracovat na zlepšení pocitu bezpečí,“ uvedl Bouška, podle něhož je potřeba, aby ve městě zůstávali lidé trvale bydlet, aby se nevylidnilo a nestalo se jen cílem lidí dojíždějících za prací.
Nwelati vstoupil do komunální politiky v roce 2002, kdy se stal opozičním zastupitelem, v následujících volbách v roce 2006 už se stal primátorem a byl jím dosud. „Už tehdy jsme dávali dohromady koalici se záměrem, aby vydržela déle než jedno volební období, proto byla široká. Že to bude víc než čtyři volební období, to jsem nečekal,“ uvedl Nwelati, který je současně senátorem. Nyní se stal prvním náměstkem primátora.
Lidé v Mladé Boleslavi se na ulicích bojí. Vinu dávají cizincům z fabrik
