Článek
Plán, aby studenti od 15 do 26 let platili za roční tramvajenku 365 korun, neprošel v radě podle Dolínka v poměru hlasů pět ku šesti. Studenti tak budou i nadále platit 1200 korun za kupón na pět měsíců, respektive 2400 korun na deset měsíců. [celá zpráva]
Proti slevě pro studenty hlasovalo pět zástupců ANO a radní Jan Wolf z KDU-ČSL, která je spolu se SZ a STAN součástí Trojkoalice. „Já jsem hlasoval proti, nechci dál zadlužovat město. Když jsme se ptali ředitelky magistrátního odboru rozpočtu, znamenalo by to zásah do rozpočtu Prahy,” řekl Wolf. Výpadek na vybraném jízdném by podle dřívějších informací mohl být až 300 miliónů.
Pro studentské jízdné @CSSD, @zeleni_cz a STAN. ANO a @kducsl proti. Konkrétně predseda lidovců Jan Wolf tuto věc nepodpoří. Hlasování tedy dopadlo 5:6. Nevzdávám to a budu se tuto věc důležitou pro studenty snažit prosadit.
— Petr Dolínek (@DolinekPetr) 12. června 2018
Dolínek chce návrh předložit znovu. „Chtěli jsme motivovat studenty, aby se naučili využívat MHD a nejezdili načerno. Za 365 korun ročně by řada mladých lidí preferovala metro před autem. Škoda, ale nepolevím a budu to chtít prosadit znovu,” uvedl.
Kupón se splátkovým kalendářem
Nákup ročního kuponu bude možné rozdělit do 12 nebo čtyř splátek. Pokud si jej tak někdo pořídí, znamená to, že například za měsíční jízdenku už by neplatil 550 korun, ale méně. Aby mohl pražský dopravní podnik (DPP) takovou službu nabízet, bude muset vyřešit řadu problémů. Například zajistit si možnost ověřit bonitu cestujícího, neboť kupón na splátky by se podle zákona stal spotřebitelským úvěrem, nebo změnit systém správy pohledávek.
Vlastníkem DPP je hlavní město, které jeho provoz dotuje ze svého rozpočtu. V rozpočtu města byla pro letošní rok schválena takzvaná kompenzace pro podnik zhruba 13,7 miliardy korun. Na jízdném vybere DPP okolo čtyř miliard ročně.