Článek
„Jde o rekonstrukci, takže můžeme narazit na nečekané okolnosti. A stavební práce závisejí na počasí,“ vysvětlil. S omezením na Barrandovském mostě musejí řidiči počítat už tento víkend, kdy se bude instalovat dopravní značení. Od poloviny května pak oprava zavře jeden jízdní pruh v každém směru, takže v provozu v každém zůstanou tři.
Čeká se těžší dopad než při první etapě
Sloužit nebude ani rampa z ulice K Barrandovu, která se zavře od sobotních 12 hodin. Užívá ji víc aut než tu strakonickou, jež byla zavřená loni. Proto Hřib očekává ještě výraznější dopad opravy do pražské dopravy než při první fázi. Řidiče vyzval, aby se obrnili trpělivostí.
„Tato nejdůležitější a nejvytíženější dopravní stavba v České republice, po které denně přejde až 140 tisíc aut, vyžaduje velmi zásadní úpravu. To, že zatíží dopravu, to je pravda, s tím musejí řidiči počítat,“ konstatoval primátor Bohuslav Svoboda (ODS).
Objízdné trasy míří po Pražském okruhu, kam auta mohou i bez dálniční známky. Pojedou Lochkovským tunelem a po Strakonické ulici zpět na Barrandovský most a Jižní spojku.
Rekonstrukce D1 je nekvalitní, konstatoval NKÚ
Pro vzdálenější cíle, jako jsou Modřany, Kamýk či Chodov, bude možné pokračovat po okruhu D0 na sjezd Písnice, který bude během rekonstrukce otevřen, a poté do centra po Libušské ulici, či jet dál po D0 na sjezd Vestec. Možností je dojet k dálnici D1 a odtud zamířit do centra po ulicích Brněnská a 5. května.
Hřib doporučil využívat navigaci, která automaticky informuje o aktuální dopravní situaci ve městě. Radí také cestovat MHD, neboť například Strakonickou vedou vyhrazené pruhy pro autobusy, tudíž spoj může jet plynule. Motoristy požádal, aby se Barrandovskému mostu vyhnuli anebo naplánovali cestu mimo špičku.
Rozhodující je zvládnout prvních několik dní
Generální ředitel Technické správy komunikací Jozef Sinčák ujistil, že dosavadní příprava prací běží podle plánu. „Rozhodující je zvládnout prvních několik dní,“ uvedl. Netajil, že se bojí deště, který by znamenal ještě větší zádrhele v dopravě.
Připraveny budou odtahové vozy
V případě karambolů jsou v blízkosti mostu opět nachystány odtahové vozy. „Ty odtáhnou auto na nejbližší možné místo, odkud si může řidič zavolat svoji odtahovku,“ řekl Sinčák.
Rozsah prací bude obdobný jako v první etapě, s tím rozdílem, že se budou odehrávat v severní části mostu. „Patnáctého začínáme frézováním, demolicí říms a příslušenství, abychom se co nejrychleji dostali k nosné konstrukci,“ řekl náměstek generálního ředitele správy komunikací Josef Richtr.
Ke slovu se znovu jako loni dostane speciální vysokopevnostní beton, který zvyšuje životnost spojnice vltavských břehů.