Článek
Představitelé odborů budou již v pondělí o poslechu rádií a mluveného slova ve vozidlech jednat s vedením firmy, přestože už nyní její generální ředitel Miloš Havránek změnil své nařízení o zákazu rádií s tím, že je lze poslouchat na konečných zastávek a při jízdě prázdného vozidla.
Trest jen pro neukázněné
„Při zavedení tohoto opatření jsme říkali, že k tomuto tématu ještě povedou jednání, že se může nařízení změnit. Budeme hledat nejlepší model,“ řekla Novinkám mluvčí podniku Hana Tomaštíková.
Uvedla, že k zákazu poslechu hudby i audionahrávek ve vozidlech brněnské MHD vedly nejen stížnosti cestujících na hluk, ale také vzrůstající nehodovost.
Nesouhlasím s kolektivním trestáním.
Podle šéfa Odborů Dopravního podniku města Brna Miloše Kábely má sice ředitel dopravního podniku právo hudbu ve vozidlech zakázat, ale opatření považuje za naprosto zbytečné.
„Nesouhlasím s kolektivním trestáním. Proč by měli být za to, že někdo nejezdí ukázněně, postiženi všichni? Měl to snad být problém čtyř řidičů. Není problém tyto kolegy podle stížností cestujících dohledat a vyřešit si problém s nimi,“ zdůraznil odborář.
Stačí prý stanovit úroveň hlasitosti
Kábela je řidičem tramvaje. Ve službě si nepouštěl rádio, ale poslouchal ze svého mobilního telefonu podcasty.
Individuálním vyřešením stížností lidí na hluk s konkrétními řidiči by věc považoval za vyřešenou. Údajně mělo jít o některé poloprázdné noční linky. Odborář zdůraznil, že většina cestujících, s nimiž řidiči nyní o sporu hovoří, nemá s rádii problém.
„Jsem přesvědčený o tom, že si v pondělí s vedením dopravního podniku celou situaci vysvětlíme. Poslech rádia je samozřejmě možný,“ uvedl předseda odborové organizace OSPLD Libor Weinstein.
Rádio mělo být v kabinách v tramvajích puštěno tak, aby nebylo venku mezi cestujícími srozumitelné. To snad pochopí každý
„Stačí prostě jen jasně stanovit povolenou hranici hlasitosti a není co řešit. Nemusíme to brát ani nijak vědecky; prostě by rádio mělo být v kabinách v tramvajích puštěno tak, aby nebylo venku mezi cestujícími srozumitelné. To snad pochopí každý,“ dodal.
Také je řidičem tramvaje. Zdůraznil, že v dlouhých směnách a při popojíždění v nekonečných kolonách v centru Brna znamená poslech rádia pro řidiče alespoň částečnou psychickou úlevu. Podle něj mu jízdu neztěžuje, ale naopak usnadňuje.
Brněnský dopravní podnik si před pondělním jednáním s odboráři k věci zjišťuje i to, jaká je praxe a zkušenosti u dalších firem zajišťujících MHD v České republice. Všude je to totiž trochu jinak; například v Děčíně jsou rádia zcela zakázána, v Ostravě jsou povolena jen v prázdných vozech.