Hlavní obsah

Řidiči brněnské MHD mohou opět poslouchat rádia, ale jen v prázdných vozidlech

Brno

Řidiči v brněnské městské hromadné dopravě si ve vozidlech opět mohou pouštět rádia, ale jen v případech, pokud jsou v tramvajích, autobusech a trolejbusech sami. Umožnil jim to nyní Dopravní podnik města Brna. Jeho vedení před dvěma týdny kvůli stížnostem cestujících na hluk a nárůstu nehod vozů MHD jejich poslech zatrhl všem 1400 řidičům firmy, v jejichž řadách to vyvolalo kritiku.

Foto: archiv DpmB

Ilustrační foto

Článek

Představitelé odborů budou již v pondělí o poslechu rádií a mluveného slova ve vozidlech jednat s vedením firmy, přestože už nyní její generální ředitel Miloš Havránek změnil své nařízení o zákazu rádií s tím, že je lze poslouchat na konečných zastávek a při jízdě prázdného vozidla.

Trest jen pro neukázněné

„Při zavedení tohoto opatření jsme říkali, že k tomuto tématu ještě povedou jednání, že se může nařízení změnit. Budeme hledat nejlepší model,“ řekla Novinkám mluvčí podniku Hana Tomaštíková.

Uvedla, že k zákazu poslechu hudby i audionahrávek ve vozidlech brněnské MHD vedly nejen stížnosti cestujících na hluk, ale také vzrůstající nehodovost.

Nesouhlasím s kolektivním trestáním.
Miloš Kábela, odborář

Podle šéfa Odborů Dopravního podniku města Brna Miloše Kábely má sice ředitel dopravního podniku právo hudbu ve vozidlech zakázat, ale opatření považuje za naprosto zbytečné.

„Nesouhlasím s kolektivním trestáním. Proč by měli být za to, že někdo nejezdí ukázněně, postiženi všichni? Měl to snad být problém čtyř řidičů. Není problém tyto kolegy podle stížností cestujících dohledat a vyřešit si problém s nimi,“ zdůraznil odborář.

Stačí prý stanovit úroveň hlasitosti

Kábela je řidičem tramvaje. Ve službě si nepouštěl rádio, ale poslouchal ze svého mobilního telefonu podcasty.

Individuálním vyřešením stížností lidí na hluk s konkrétními řidiči by věc považoval za vyřešenou. Údajně mělo jít o některé poloprázdné noční linky. Odborář zdůraznil, že většina cestujících, s nimiž řidiči nyní o sporu hovoří, nemá s rádii problém.

„Jsem přesvědčený o tom, že si v pondělí s vedením dopravního podniku celou situaci vysvětlíme. Poslech rádia je samozřejmě možný,“ uvedl předseda odborové organizace OSPLD Libor Weinstein.

Rádio mělo být v kabinách v tramvajích puštěno tak, aby nebylo venku mezi cestujícími srozumitelné. To snad pochopí každý
předseda odborové organizace OSPLD Libor Weinstein

„Stačí prostě jen jasně stanovit povolenou hranici hlasitosti a není co řešit. Nemusíme to brát ani nijak vědecky; prostě by rádio mělo být v kabinách v tramvajích puštěno tak, aby nebylo venku mezi cestujícími srozumitelné. To snad pochopí každý,“ dodal.

Také je řidičem tramvaje. Zdůraznil, že v dlouhých směnách a při popojíždění v nekonečných kolonách v centru Brna znamená poslech rádia pro řidiče alespoň částečnou psychickou úlevu. Podle něj mu jízdu neztěžuje, ale naopak usnadňuje.

Brněnský dopravní podnik si před pondělním jednáním s odboráři k věci zjišťuje i to, jaká je praxe a zkušenosti u dalších firem zajišťujících MHD v České republice. Všude je to totiž trochu jinak; například v Děčíně jsou rádia zcela zakázána, v Ostravě jsou povolena jen v prázdných vozech.

V Brně zatrhli řidičům MHD poslech rádia. Cestující si stěžovali, že je ruší

Domácí

Výběr článků

Načítám