Hlavní obsah

Řidičák v Praze stojí téměř dvakrát tolik co v Ostravě

Stejná práce, stejné počty hodin, obdobné provozní náklady, ale v cenách pro zákazníka propastné rozdíly. V Praze stojí základní kurz autoškoly pro osobní auto téměř dvakrát víc než v Ostravě.

Foto: archiv , Právo

Důležité pro kvalitní autoškolu je zázemí, tedy plocha pro výcvik, učebna a udržované vozy

Článek

„Nechci mít jen další autoškolu, kde se budou davy studentů střídat jako na běžícím pásu,“ tvrdí instruktor a majitel pražské autoškoly King Pavel Greiner. Patří k těm dražším i v rámci hlavního města. Zdůrazňuje, že hlavním krédem jeho autoškoly je to pravé mentorství a lidskost.

To ostatně tvrdí všechny autoškoly, ale zdaleka ne všechny takové opravdu jsou. Každopádně zrovna autoškola King má na nezávislých portálech kladné hodnocení zákazníků, takže se očividně nebojí říci si o větší částku.

Řidičák na poprvé neudělá pětina žáků. Rodiče mají absurdní představy, říká šéf autoškoly

Domácí

Tříměsíční kurz v ní stojí 28 500 korun, intenzivní jednoměsíční už 30 500 Kč plus patnáct stovek příplatek za naučení se řízení s automatem. A v režimu VIP dokonce 42 tisíc korun. Znamená to, že klient si sám volí místo nástupu, výstupu a určuje čas.

Řidičák na motocykl od šestnácti let (A1) v rozsahu dvaceti jízdních hodin je zde za 25 500 korun, pro motocykly o výkonu od 25 kW do 35 kW, které lze získat po dovršení osmnácti let (A2), je cena 28 500 Kč, a kombinace auta a motocyklu v kategorii vyjde na 53 500 Kč.

Nácvik bezpečného manévrování s motocyklem na cvičné ploše autoškoly WernerVideo: Jindřich Ginter, Právo

Další dobře hodnocenou firmou je v hlavním městě Autoškola Krátký: základní cena je 21 900, výuka s automatem plus pět tisíc korun, expresní výcvik plus osm tisíc korun, motocykl od šestnácti (A1) 26 200 Kč a od osmnácti (A2) 28 100 korun.

Jedna značka, rozdílné podmínky

Rozšířenou značkou je autoškola Nobe, franšíza s působností v jedenácti městech. Hodnocení žáků na nezávislých portálech jsou rozdílná; a odlišují se i ceny podle lokalit.

V Praze vychází cena kurzu na devadesát dní při jízdách jednou týdně na 23 800 korun. Když se jezdí čtyřikrát týdně a kurz tak trvá 26 dní, stojí to 30 800 Kč.

Zato v centru Ostravy stojí autoškola pod touto značkou v základním devadesátidenním kurzu při jízdách jednou týdně jen 16 800 korun a při ježdění čtyřikrát týdně 21 800 Kč.

Zaměstnanec autoškoly dojel autem přímo do kanceláře, proboural se skrz okno

Koktejl

A ostravská autoškola Vlasta Tichá si za základní výcvik na osobní vůz účtuje pouze 14 900 korun a za takzvaný bleskový kurz 18 tisíc.

V Brně základní režim u značky Nobe vyjde na 20 800, o tři tisíce levněji než v Praze, ale o čtyři tisíc dráž než v Ostravě. Zrychlený kurz čtyřikrát týdně stojí 25 800 Kč.

Brněnská autoškola Pelikán si za základní výcvik na osobní auto účtuje 19 500 Kč. Je-li výcvik spojen s motocyklem, tak pak podle jeho kategorie od 28 700 Kč do 30 700 Kč. Pokud jízda začíná a končí dle přání klienta v rámci města, pak činí příplatek šest tisíc korun.

Nejlepší výběr na doporučení

Při výběru autoškoly by ale hlavním kritériem neměl být rozdíl v ceně v rámci lokality pár tisíc. Nejdůležitější jsou reference, přičemž není radno spoléhat se jen na hodnocení na sociálních sítích – nejlepší jsou osobní doporučení od známých z okolí, jsou-li jaká.

O kvalitě autoškoly nevypovídá ani to, když ji propaguje nějaká celebrita. Neseriózní autoškoly s hezky vyhlížejícími prezentacemi na internetu nedodržují časy, nevěnují se dostatečně žákům, a když pak budoucí šoféři chtějí přestoupit jinam, autoškola jim nechce vydat potvrzení o absolvovaných hodinách, které se uznávají při přestupu do jiné autoškoly. Případně se to snaží zpoplatnit, což je nezákonné.

Zkušební komisař na Jablonecku usnadnil za úplatky řidičáky, dostal za to podmínku i pokutu

Krimi

Výběr článků

Načítám