Článek
„Naším cílem je hlavně dostat děti domů. A když se to hned nepodaří, tak alespoň pomoci v dětských domovech a zlepšit podmínky tak, aby se v nich cítily lépe,“ uvedl ředitel mediální divize agentury Reuters ve střední a východní Evropě Toufik Dallal.
Dražitelé budou peníze posílat přímo vybraným organizacím, výtěžek se rozdělí mezi kojenecké ústavy a dětská centra ve Dvoře Králové, Janovicích u Rýmařova a Zbraslavi a do sdružení Děti patří domů ve Svitavách.
„Vybrali jsme organizace vzdálenější od Prahy, kde není tolik velkých firem, které by mohly děti podporovat,“ vysvětlil Dallal.
Žádné pózy, ale autentičnost
Ve veřejné aukci, která probíhá od 13. do 24. dubna na stránkách www.sanceprodeti.cz, bude možné vybírat ze 105 snímků pořízených fotoreportéry a spolupracovníky agentury.
„Fotografie jsou autentické, žádné pózy či prvoplánovost,“ sdělil ředitel.
Ten, kdo aukci vyhraje, obdrží velkoformátovou fotografii v hliníkovém rámu. Vybírat je možné z několika kategorií, připraveny jsou například sekce lidé, zvířata nebo příroda a panoramata. Vyvolávací cena fotografie je tři tisíce korun, přihazovat se může minimálně za pět set.
„Zvláštní kategorii tvoří makrofotografie přírody od Milana Blšťáka. Jeho snímky budou mít vyvolávací cenu deset tisíc,“ řekl Novinkám Dallal. Profesionálnímu fotografování se Blšťák věnuje od roku 1997.
Kdo nechce fotografii, může poslat SMS
V minulém roce se dražbou podařilo získat celkem 517 tisíc korun. „Letošní ročník nabízí i možnost přispět pomocí dárcovských SMS bez nutnosti aktivní účasti v aukci,“ popsal ředitel.
Nápad udělat veřejnou akci vznikl v roce 2007. Rok předtím byla aukce pouze pro mediální a obchodní partnery agentury.
„Potom jsme si ale řekli, že není důvod, proč by nemohla být fotoaukce veřejná,“ vysvětlil Dallal. Na prvním veřejném ročníku se vybralo 450 tisíc korun.