Článek
„Dělali jsme si jejich důkladné generální opravy, proto nám vydržely tak dlouho,“ řekla Novinkám mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Tomaštíková.
Tramvaje K2 byly po dlouhá léta nejznámějšími tramvajemi v Československu. V letech 1967 až 1983 závod Tatra Smíchov podniku ČKD Praha vyrobil bezmála 600 kusů této československé kloubové tramvaje. Uplatnění našla i v zahraničí. V současnosti jezdí tramvaje Tatra K2 ve zmodernizované podobě již jen v Brně, Bratislavě a v Sarajevu.
Původně z vlnkovitého plechu
„Jsou to ty tramvaje, které měly původně povrch z vlnkovitého plechu. Ten byl u většiny z nich při generální rekonstrukci vyměněn za klasický rovný, který je podstatně lehčí,“ doplnila mluvčí.
Zdůraznila, že původní ká dvojku má brněnský dopravní podnik ve svém depu mezi historickými vozidly, jejichž hromadnými jízdami po městě těší každé léto milovníky MHD.
Po Brně v minulosti jezdilo až 135 vozidel typu Tatra K2. Poslední jízdu poslední z nich se pokusí brněnští dopraváci udělat ve slavnostním duchu. Termín ještě není známý.
Nyní denně firma přepraví po Brně zhruba milion cestujících, a to v tramvajích, autobusech a trolejbusech. K2 je momentálně nejstarší z 286 tramvajových souprav dopravního podniku.