Článek
Mohyla připustil, že část aplikací je oproti pondělí v provozu, nicméně formuláře nejsou funkční a úředníci proto nemohou motoristům vyhovět. Jako příklad uvedl Mohyla "lustrování" vozidel v rámci Schengenského systému, které původní systém zvládal a nyní je tato aplikace zatím zcela nefunkční. Pokud však není vyplněna jedna kolonka, systém nepustí zadávajícího úředníka dále.
Přestože registr vozidel prošel desetidenní odstávkou a úředníci byli školeni pro práci v nové aplikaci, podle Mohyly nabídla demoverze především základní operace, přičemž úskalí, s nimiž se setkávají úředníci na přepážkách, jsou složitější.
Centrální registr vozidel |
---|
Centrální registr aut stále nefunguje, ministerstvo ale tvrdí, že ano |
Na dotaz, zda je pro uživatele nový systém krokem vpřed, Mohyla odvětil, že dokud nebude systém plně funkční, sotva jej lze hodnotit. "Zatím se nám jeví komplikovanější," doplnil s tím, že převod agendy z ministerstva vnitra pod ministerstvo dopravy žádný přínos nepředstavuje.
Problémy se daly čekat
Co Mohylovi jako vedoucímu odboru vadí, je skutečnost, že ministerstvo s úřady nekomunikuje a pro veřejnost se tváří, že systém funguje. "Mrzí mě, že ministerstvo podává zavádějící informace," dodal s tím, že obce komunikují alespoň mezi sebou, aby vyloučily, že problémy nejsou na jejich straně.
Mohyla připustil, že podobný scénář náběhu nového systému nicméně předpokládal a připomněl zavádění nové aplikace na vydávání řidičských průkazů před pár lety. Tehdy se stal systém plně funkčním až po měsíci, dodal s tím, že občany proto úřad upozorňoval, že i nyní může být "odstávka" systému delší.