Článek
„Toto rozhodnutí bylo učiněno na základě zkušeností z nedávné tragické nehody vlaku RJ 1021 na trase Praha–Košice–Čop a dřívější podobné nehody v Rakousku. Příčinou je zjištění konstrukčních nedostatků těchto vozů,“ uvedla mluvčí RegioJetu Alexandra Janoušek Kostřicová
Dodala, že teprve nyní zjistili, že lůžkový vůz ÖBB stejného typu od stejného výrobce byl při banální nehodě v roce 2018 v Salzburgu poškozen identickým způsobem, tj. zlomením rámu vozu mezi prvním a druhým kupé. „Zlomení rámu bylo příčinou toho, že se při nehodě v Pardubicích zcela zlomil vůz, a je i příčinou obětí na životech,“ poznamenala Kostřicová.
Všechny čtyři oběti srážky vlaků jsou ženy
Nehoda v Salzburgu, která si vyžádala 54 zraněných, se stala podle RegioJetu při pouhém posunu. V Pardubicích narazil nákladní vlak vyšší rychlostí, a navíc jeho váha byla minimálně dvacetinásobná. Srážka v Pardubicích byla tedy asi 30krát silnější než při nehodě v Salzburgu, proto i devastace byla mnohem větší.
„Toto zjištění vedlo RegioJet k rozhodnutí definitivně vyřadit všech 13 vozů z provozu, i přesto, že jsou identické vozy provozovány jinými společnostmi,“ uvedla mluvčí.
Majitel společnosti RegioJet Radim Jančura slíbil, že pozůstalým a zraněním vyplatí maximální odškodnění. Dnes uvedl, že pořídí bezpečnější stroje. „RegioJet se zavazuje k neustálému zlepšování bezpečnostních standardů a bude nadále investovat do modernizace svého vozového parku, aby zajistil nejvyšší úroveň služeb,“ uvedl Jančura.