Hlavní obsah

RegioJet má nové designové vagóny. Každý cestující bude mít svůj monitor s USB připojením

Novinky, mak
Praha

Železniční dopravce RegioJet v pondělí na hlavním nádraží v Praze oficiálně představil svůj nový designový vagón RegioJet-ASTRA. Jde o první železniční vůz v Evropě, ve kterém jsou zabudované dotykové obrazovky s multimediálním systémem přímo v kožených sedačkách.

Nový vagón společnosti RegioJetVideo: Novinky

Článek

RegioJet představil první z deseti objednaných vagónů v korporátní žluté barvě. Vůz s typovým označením Bpmz 20-90 navrhla a vyrobila přímo na míru pro RegioJet rumunská vagónka Astra Vagoane Calatori v Aradu.

Společnost bude provozovat tento designový vagón v tarifu Standard, tedy ve 2. třídě. Cestující se tímto vozem svezou z Prahy do Ostravy za 190 korun a z Prahy do Košic za devět eur (cca 240 Kč). Celková investice přijde RegioJet na více než čtvrt miliardy korun.

Moderní interiér nabízí sezení pro 80 cestujících, disponuje policemi z nerezové oceli pro uložení cestovních zavazadel, dvěma ekologickými toaletami nebo stolky s face-to-face sezením. Každý cestující má k dispozici vlastní zásuvku 230 V pro napájení elektronických zařízení během přepravy.

Cestující budou moci během jízdy vlakem sledovat filmy různých žánrů nebo surfovat na internetu, aniž by s sebou měli vlastní tablet či notebook. Umožní jim to LCD obrazovky s multimediálním systémem MOD a napájením USB, které naleznou zabudované v kožených sedadlech před sebou.

„Jsme první železniční dopravce, který poskytne svým cestujícím v České a Slovenské republice sedačky se zabudovanými dotykovými displeji již ve druhé třídě. Klienti tak zažijí pohodlné a moderní cestování, které by u jiného dopravce měli v první třídě za výrazně vyšší jízdné,“ řekl Radim Jančura, majitel společnosti Student Agency holding, do kterého RegioJet patří.

Velkoprostorový vůz RegioJet-ASTRA nabídne cestujícím o více než 60 procent větší kapacitu počtu sedadel než dosavadní vagón typu Ampz v třídě Relax. Zkušební provoz nového vagónu bude spuštěn na trase Praha–Ostrava–Žilina po dobu několika týdnů. Následně bude přepraven do Rumunska, kde proběhnou drobné úpravy. Poté bude spuštěn do ostrého provozu.

Související témata:

Výběr článků

Načítám