Článek
Protestující před úřad Středočeského kraje přivedli starostové Kralup nad Vltavou Petr Holeček (Starostové a nezávislí), Líbeznic Martin Kupka (ODS) a Panenských Břežan Libor Holík (Věci veřejné).
„Přinesli jsme naše připomínky, aby je mohl pan hejtman Rath důkladně prostudovat,“ řekl Kupka. „Nezastali jste se nás, řekli jste, že letiště chcete a podpořili jste to chatrnými argumenty, třeba nezaměstnaností,“ vyčetl hejtmanovi Holeček.
Když kraj podle nich vydával k doplněné dokumentaci o vlivu stavby na životní prostředí (EIA) souhlasné stanovisko, vůbec nevzal v potaz názor obyvatel u zvažovaného letiště, které má odbavit na 3,5 miliónů cestujících ročně.
Chybí vám širší pohled, oponuje hejtman
Rath protestujícím vmetl, že neberou v potaz širší zájem. „Vím, že vám jde jen o vaši obec a zbytek vás nezajímá. Ať klidně v Milovicích chcípají hlukem, jen když je v Panenských Břežanech klid,“ připomněl Rath myšlenku zřídit letiště u středočeských Milovic.
„Zajímavé je, že ODS je aktivní v boji proti letišti Vodochody, ale není aktivní v boji proti paralelní dráze letiště Ruzyně,“ řekl Rath, který si přišel připomínky osobně převzít. Zdůraznil, že ruzyňskými terminály ročně projde na 15 miliónů lidí. Podle něho ODS neměla žádné námitky ani proti nápadu zřídit letiště u Milovic.
Podporujete soukromý projekt, tvrdí odpůrci
Řečníci naopak Rathovi vyčetli, že podporuje zájmy soukromého investora, skupiny Penta, ve Vodochodech a nikoli veřejný zájem jako v případě Ruzyně. „Ohrožený občan se ptá, komu tady platí Penta,“ hlásal jeden z transparentů. Lidé na Ratha pískali.
„Třeba tu píšťalku, milá dámo, spolkněte, já vás pak zachráním,“ reagoval Rath, podle něhož se nápad zprivatizovat ruzyňské letiště může objevit znovu.
Na protest však dorazili i lidé s transparenty, jež byly pro letiště ve Vodochodech. „Nechceme druhou dráhu v Ruzyni, ať je letiště i jinde,“ hlásal jeden z nápisů.
Protestující proti letišti ve Vodochodech se nakonec vydali k ministerstvu vedenému Tomášem Chalupou (ODS), aby i zde odevzdali stohy svých námitek, s jejichž celou polovinou se podle nich investor vůbec nevypořádal.