Článek
Podle Prahy 1 dohoda otevírá cestu k plnohodnotné pěší zóně a také rekonstrukci Václavského náměstí, která začne na jaře a jež do středu města vrátí stromy, lavičky i pítka.
„Je to příklad úspěšné spolupráce ve prospěch občanů městské části. Konstruktivní a férové jednání s developerem nám umožnilo nalézt výrazně citlivější variantu než přivést na náměstí stovky nových aut. Investor rozuměl tomu, že stojíme za rezidenty a chceme zachovat ducha náměstí. My jsme zase intenzivně hledali možné cesty, abychom umožnili Praze 1 se rozvíjet a oživovat hluchá místa, jakým je právě opuštěný vnitroblok,“ řekl zkraje týdne starosta Prahy 1 Pavel Čižinský (P1S).
Investor plánuje zrekonstruovat také historické budovy ve vnitrobloku včetně barokního paláce Savarin.
Revitalizace spodní části Václavského náměstí začne na jaře příštího roku. Nabídne nové a moderní veřejné prostranství, které bude zahrnovat kromě místa pro kulturní akce také nové stromořadí a chodníky. Renovace pamatuje na možné budoucí umístění tramvajové trati. Práce by měly skončit do konce roku 2021.
Ve vnitrobloku mezi Václavským náměstím a ulicemi Na Příkopě, Jindřišskou a Panskou mají pod hlavičkou nového komplexu Savarin vzniknout kanceláře, obchody, služby, bistra a restaurace, venkovní prostory a pasáže přístupné veřejnosti. Investor plánuje zrekonstruovat také historické budovy ve vnitrobloku včetně barokního paláce Savarin od Kiliána Ignáce Dientzenhofera nebo historické jízdárny.

V komplexu Savarin vzniknou kanceláře, obchody, služby, bistra a restaurace, venkovní prostory a pasáže.
Projekt vzniká pod taktovkou britského studia Heatherwick, které stojí za unikátními projekty po celém světě, navíc je často oceňováno právě za revitalizaci opuštěných prostor. Savarin se skládá ze čtyř navazujících a propojených samostatných částí se svým vlastním charakterem. Nové pasáže umožní volný průchod dříve nepřístupným centrem metropole.
Tramvaje by mohly jezdit i v dolní části Václavského náměstí

„Umístění ramp do garáží na Václavském náměstí nebylo naším výmyslem. V souladu s územním plánem byl tento způsob řešení parkování již součástí architektonické soutěže na ztvárnění nové podoby náměstí konané před patnácti lety. Město se pak dohodlo s tehdejším majitelem projektu v sousedním vnitrobloku. My jsme před třemi lety tyto nemovitosti koupili a celý projekt jsme následně přepracovali,“ říká Simon Johnson, výkonný ředitel skupiny Crestyl.