Článek
"Arbitrážní komise většinou hlasů prohlásila reklamu s Kajínkem za neetickou a vyzvala k jejímu stažení," uvedl Pokorný. Šéf programu rádia Kiss Petr Žižka uvedl, že záležitost pravděpodobně ve čtvrtek projedná vedení média a poté bude o svém rozhodnutí informovat.
Rozhodnutí arbitrážní komise rady není právně závazné. Komise posuzuje pouze etiku. Pokud má podezření na porušení zákona, předává záležitost živnostenskému úřadu.
:. ANKETA |
Je podle vás účinkování doživotně odsouzeného vraha Kajínka v reklamě neetické? Hlasujte v anketě na konci článku. |
Pět set billboardů s Kajínkem se objevilo po celém Česku před několika dny. Fotografie s usmívajícím se Kajínkem a textem "Rádio na doživotí", se mají během března objevit také v tisku. Smlouvu uzavřelo rádio se samotným Kajínkem, který za komerční využití svého snímku získal řádově několik desítek tisíc korun.
"Chtěli jsme jeho případ znovu zmedializovat a také jsme samozřejmě chtěli zvolit trochu šokující kampaň, aby si lidé naše rádio zapamatovali," řekla dříve Právu ředitelka propagace Rádia Kiss Jana Šafářová. Jak dodala, Kajínkovu fotografii poskytla na základě smlouvy Česká tisková kancelář.
Rozporné reakce
Jako "dobrou reklamu" hodnotí billboardy jeden z Kajínkových advokátů Kolja Kubíček. "Je tu představován jako normální člověk a nikoliv jako v minulosti, jako vraždící zrůda," řekl Kubíček.
Šéfredaktora časopisu Marketing & Media Daniela Köppla kampaň příliš neohromila. "Je to taková provokace pro provokaci. Nevěřím tomu, že by jim pomohla ve zvýšení poslechovosti. Nic totiž o rádiu nevypovídá," uvedl.
Třiačtyřicetiletý Kajínek si ve věznici ve Valdicích odpykává doživotí za dvojnásobnou nájemnou vraždu podnikatele Štefana Jandy a jeho osobního strážce Juliána Pokoše. Vraždy si prý v květnu 1993 objednal podnikatel Antonín Vlasák, jehož Janda vydíral. Kajínek vinu popírá.