Článek
Na Kačerově čekali ve středu zájemci už ve značném předstihu. A přítomní byli i muži v historických uniformách včetně uniforem Veřejné bezpečnosti, tedy tehdejší policie.
„My tu dohlížíme na klid,“ vysvětlil svou přítomnost jeden z příslušníků.
Podle pamětní desky na Kačerově bylo metro otevřeno k 29. výročí osvobození Prahy, což podle tehdejších výkladů připadalo na 9. května. První trasa C nejprve zahrnovala devět stanic mezi Sokolovskou a Kačerovem.
K 50. výročí dopravní podnik připravil pro zájemce geolokační hru, na Kačerově u obratiště autobusů instaloval výstavu nebo zveřejnil jízdní řád historických souprav.
„Cestující se mohou těšit na jízdu historickou pětivozovou soupravou 81–71, tzv. černou hubou, či rekonstruovanou soupravou 81–71M s původním zabezpečovačem v jednom čelním voze, tzv. udírnou,“ uvedl náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti). Platí se běžné jízdné.
Podle primátora Bohuslava Svobody (ODS) si dnes bez metra nelze Prahu představit. „Například během povodní se ukázalo, jak klíčovou roli metro pro přesun po hlavním městě má a jak citelnou ranou je jeho výpadek,“ poznamenal.