Článek
Podle vedení Technické správy komunikací přinesl vydatný déšť v první den oprav komplikovaný dopravní scénář.
„Nikde ale nenastal žádný kolaps. Nejsložitější situace byla paradoxně na příjezdu ze severu Prahy,“ vysvětlil Jozef Sinčák, předseda představenstva Technické správy komunikací hlavního města Prahy.
Kolony se v okolí mostu tvořily přesně v místech, kde je předpovídaly dopravní modely. „Naštěstí to nekomplikovalo dopravu ve vnitřní Praze,“ doplnil Sinčák.
Objízdné trasy navíc podle něj kapacitně dopravu zvládly. Je to prý také tím, že někteří řidiči nechali svá vozidla doma právě kvůli strachu z dopravních omezení.
Pondělí, déšť a Barrandovský most paralyzovaly dopravu v Praze
Sinčákova slova potvrdil i někdejší primátor Prahy a nyní 1. náměstek primátora pro oblast veřejné dopravy Zdeněk Hřib z Pirátské strany.
„Žádný kolaps nenastal. Pochopitelně před těmi zúženími ta doprava houstla,“ sdělil Novinkám Hřib.
Hotovo do konce prázdnin?
Letošní druhá etapa oprav omezuje provoz na severní části jižního mostu a na rampě na ulici K Barrandovu.
Rampa ve směru z Barrandova je za plného provozu až dvakrát více využívána než rampa ze Strakonické ulice, která se opravovala v loňském roce.
I proto se v souvislosti s jejím uzavřením letos očekávají větší dopravní komplikace.
Oprava Barrandovského mostu nabrala téměř měsíční zpoždění
Praha uvádí termín konce rekonstrukce na polovinu srpna. I přes to, že tam je do konce prázdnin dvou týdenní rezerva, může se podle Hřiba stát, že se práce i omezení prodlouží o delší dobu.
„Je to rekonstrukce starého mostu, který se měl rekonstruovat už před deseti lety, takže stát se může prakticky cokoliv. Navíc ty stavební práce jsou často závislé na počasí, takže pokud nebude hezky, k prodlevám dojít může,“ vysvětlil Hřib.
Zároveň dodal, že předpokládá, že do konce srpna skončí klíčové uzavírky.
Situaci jako zvládnutou zhodnotil i pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS).
„Most i okolí jsem si projel, kolony se sice tvořily, ale s ohledem na komplikovanost situace a špatné počasí byla situace ještě únosná. Potěšilo mě také, že řidiči se chovali zodpovědně a umožňovali průjezd sanitkám,“ přiznal Svoboda.
Raději MHD
Pražský dopravní podnik kvůli opravám posílil i upravil trasy některých linek, aby zefektivnil cestování v okolí mostu.
Lidé tak mohou z Braníka na Smíchov a opačně využít posílenou tramvajovou linku 21, která je v době oprav navíc odkloněna ke smíchovskému nádraží.
Kvůli obavám ze zpoždění je linka 125 spojující Smíchov s jižní částí města rozdělena na dvě části. Ze Smíchova na Háje jede jako linka X125 a Z Hájů na Skalku jede klasicky pod číslem 125.
Pro překonání řeky se dá využít také přívoz P3 spojující zastávky Dvorce a Lihovar.