Hlavní obsah

První část obchvatu Klatov je tu. Cestu na Šumavu zatím nezrychlí

Klatovy

Klatovy si oddychnou – v pondělí 2. září bude zprovozněn rozhodující, více než pět kilometrů dlouhý úsek celkem osmikilometrového obchvatu dvacetitisícového města.

Po první části obchvatu Klatov se auta projedou už v pondělí 2. záříVideo: Ivan Blažek, Novinky

Článek

Řidiči, kteří pojedou od Plzně, najedou na novou dvoupruhovou komunikaci z kruhového objezdu za Štěpánovicemi a silnice je provede východně od Klatov až k výpadovce na Horažďovice. Zbývající tři kilometry obchvatu směrem k hlavnímu tahu na Čachrov a Železnou Rudu budou hotové do konce roku.

„Část tranzitní dopravy bude odvedena mimo centrum, což je skvělé,“ řekl Novinkám klatovský starosta Rudolf Salvetr (ODS). Po průtahu městem nyní projíždí v nejzatíženějších místech i více než sedmnáct tisíc aut za den. „Kolik ji odvede obchvat, to ukáže čas. Řidiči si budou muset na novou silnici teprve zvyknout. Kdyby ubylo dva tisíce vozů, tak je to dobře,“ podotkl starosta.

Ani v inkriminovaném úseku nebude zatím všechno hotovo. Až v polovině září se počítá s napojením spojky od kruháku pod Štěpánovicemi k průmyslové zóně na okraji Klatov, stejně jako se zprovoznění silnice na Plánici od kruhového objezdu v Plánické ulici.

Na postavení obchvatu v Česku nestačí ani 22 let. Doprava v Kralupech bude kolabovat dál

Domácí

Obchvat budou zatím využívat hlavně ti šoféři, kteří přes Klatovy jezdí na Horažďovice a dál na České Budějovice. „Doufejme, že díky tomu zmizí část nákladní dopravy,“ podotkl Salvetr.

Naopak řidičům směřujícím na Železnou Rudu nezbude ještě několik měsíců nic jiného než využívat stávající trasu přes město. Puškinova ulice, ze které by se šlo napojit od nyní otevíraného konce obchvatu na železnorudskou silnici, bude totiž rozkopaná. „Mimo jiné je třeba dát do pořádku tamní propustek, který je v havarijním stavu, a bude možné dokončit cyklostezku vedoucí při této komunikaci,“ upřesnil Salvetr.

Foto: Ivan Blažek

Estakáda u Štěpánovic

Zbývající část obchvatu by měla být v provozu do začátku zimní sezony. „Pak se turistům urychlí cesta na Šumavu,“ doplnil Salvetr.

Stavba za miliardu

Stavba, na kterou Klatovy čekaly od sedmdesátých let, začala v režii Ředitelství silnic a dálnic ČR v listopadu 2021. Původně vysoutěžená cena 865 milionů se zvedla zhruba o sto milionů, a to především kvůli složení vytěžené zeminy. „Měla se využít do náspů. Jenže se ukázalo, že neodpovídá předpisům, musela se vyvézt a místo ní se musel dopravit jiný materiál,“ řekl Novinkám už dříve Miroslav Blabol, ředitele plzeňského správy zmíněné organizace. Velkou část nákladů pokryje unijní dotace. Na obchvatu je celkem devět mostů a tři kruhové křižovatky.

Původně chtělo ŘSD otevřít první úsek obchvatu už během neděle 1. září. Nakonec se ale ještě v noci na pondělí bude provádět dopravní značení, ke zprovoznění silnice kvůli tomu dojde až 2. září ve čtyři ráno.

Končí oprava dálničního obchvatu Plzně, příští rok ale silničáři na D5 rozkopou desítky kilometrů

Domácí
Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám