Článek
Pražský dopravní podnik se stane prvním provozovatelem vysokokapacitního trolejbusu v České republice. Vůz měří téměř 25 metrů a pojme 180 lidí. Nahradí naftové autobusy 119, do kterých se často všichni cestující nevešli.
V úseku Nádraží Veleslavín–Terminál 3 přibylo od loňského února 11,5 km trolejového vedení.
Mezi zastávkami Terminál 3 a Letiště využijí trolejbusy energii z baterií, které v obratištích na Letišti Václava Havla Praha a na Nádraží Veleslavín budou nabíjet v nabíjecích stáních. Infrastruktura pro nabíjení byla vybudována i v garáži Řepy, odkud jsou vypravovány.
Tohle je nejdelší trolejbus v Česku. Od března bude jezdit na pražské letiště
Celkem dvacet velkokapacitních tříčlánkových bateriových trolejbusů Škoda-Solaris 24m dodalo DPP sdružení společností Škoda Electric, Solaris Bus & Coach a Solaris Czech.
Trolejbusy nabízejí pětici dveří pro nástup a výstup a disponují kapacitou 180 míst, z toho je 54 sedadel. Vozidlo je vybaveno klimatizací, čtyřmi informačními LED panely a speciální úpravou pro přepravu zavazadel.
Pořízení je financováno Evropskou unií. Cílem projektu je rozvoj bezemisní mobility v městské veřejné dopravě v Praze, a to nákupem bezemisních bateriových trolejbusů, které nahradí stávající naftové kloubové autobusy s vysokou spotřebou nafty a velkou produkcí emisí a hluku.
Kompletní jízdní řád trolejbusů od 6. března naleznete ZDE.