Článek
Auta budou tento úsek objíždět po souběžné silnici druhé třídy. Směrem na Prahu bude provoz na dálnici bez omezení, řekl Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.
Dělníci budou při uzavírce osazovat nosník nového nadjezdu na 162. kilometru dálnice u Bíteše. Auta budou z D1 sjíždět na exitu 153 u Lhotky. Pojedou po silnici II/390 směrem na Osovou Bítýšku a pak se po II/602 dostanou do Velké Bíteše, kde se mohou na dálnici vrátit. Na plynulost dopravy bude po dobu uzavírky na D1 dohlížet pět policejních hlídek.
Stavba nového mostu nad dálnicí je součástí rekonstrukce D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností.
Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků. Opravy devítikilometrového úseku na Žďársku provádí sdružení tvořené firmami OHL ŽS a Apline Bau CZ.