Článek
Do Bohumína byla souprava odtažena po nehodě a technici ji uvedli do takového stavu, aby se mohla přesunout do Prahy.
„V Bohumíně se podařilo vytáhnout data z první černé skříňky, která byla umístěna v zadní části vlaku. Z těchto dat bude mimo jiné zjištěna rychlost vlaku v době nárazu. V Praze se bude hledat i další černá skříňka, která je ve zničené přední části vlaku. Měla by obsahovat data o chování strojvůdce a celého vlaku, zjistí se z ní například, jak dlouho strojvedoucí brzdil, než došlo k nárazu a další údaje potřebné pro znalecké zkoumání,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
„Pendolino jezdí běžně rychlostí asi 160 kilometrů a v současné době odhadujeme, že v době střetu strojvedoucí snížil rychlost na zhruba 140 kilometrů v hodině. Ale je to pouze odhad, musíme si počkat na přesné údaje z černé skříňky,“ dodal Drápal.
Komisionální prohlídka také zjistí rozsah poškození celé soupravy po nehodě. „Zjistí se nutný rozsah oprav a na základě těchto zjištění se rozhodne o dalším osudu soupravy,“ informoval mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.
Dráhy jsou v kontaktu s výrobcem vlaku i jeho experty. „Odborné expertizy budou probíhat v příštích dnech a týdnech a následné rozhodnutí o budoucnosti jednotky lze tedy očekávat nejdříve v horizontu několika týdnů,“ dodal Šťáhlavský.